Kolporter ma już 500 saloników. Wciąż dostarcza prasę tysiącom ludzi
Dystrybutor prasy Kolporter sp. z o.o. na początku br. otworzył pięć saloników – w sumie jego sieć liczy już ok. 500 punktów. Spółka chce uruchamiać swoje punkty także w mniejszych miejscowościach. W sumie firma dostarcza prasę do ponad 21 tys. odbiorców.
Firma dystrybuująca prasę Kolporter w komunikacie podsumowała pierwszy kwartał br.: „Na początku 2024 roku, na mapie saloników Kolportera, pojawiło się pięć nowych lokalizacji. Otworzyliśmy punkty w Lublinie, Koninie, Krasnymstawie, Zduńskiej Woli i Pobiedziskach. Wybór miejscowości nie był przypadkowy. To pokłosie wprowadzonej w firmie polityki zrównoważonego rozwoju sieci handlowej. Zależy nam, aby saloniki Kolportera były zlokalizowane nie tylko w wielkich aglomeracjach, dużych miastach, ale i mniejszych miejscowościach. Nasze punkty są częściami zarówno wielkich galerii i parków handlowych, wpisują się w architekturę osiedli mieszkaniowych, znajdują się na dworcach, jak i na ulicach handlowych” – mówi Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w Pionie Saloników Kolportera.
– Na dziś sieć saloników Kolportera to ok. 500 punktów. Jeśli chodzi o punkty, do których dostarczamy prasę to jest to ponad 21 tysięcy odbiorców – przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl rzecznik spółki Dariusz Materek.
Spółka modernizuje także swoje saloniki. „Zmiany asortymentowe wpływają na aranżację przestrzeni sprzedażowej w saloniku. Ta także bardzo ewoluowała w ciągu kilkunastu lat. Kiedyś saloniki kojarzyły się z kioskami z wejściem do środka, a w ofercie miały głównie prasę i wyroby tytoniowe. Obecnie saloniki to małe punkty handlowo-usługowe, w których klient kupi nie tylko prasę, papierosy, produkty spożywcze czy przemysłowe, ale także nabędzie bilety na imprezy masowe, opłaci rachunki, odbierze i nada przesyłkę, a nawet zaplanuje podróż” – dodaje Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.
Kolporter zmienia wnętrza saloników
Pracami modernizacyjnymi objęta jest cała sieć Kolportera. W ubiegłym roku wnętrza 36 saloników zaaranżowano od nowa. W pierwszym kwartale 2024 roku takie działania przeprowadzono w kolejnych salonikach.
„Kontynuujemy prace z ubiegłego roku i sukcesywnie zmieniamy nasze saloniki. Wymieniamy regały, gabloty i ekspozytory na nowe, wydzielamy strefy zakupowe, np. strefa dla dzieci Figle Migle, przystosowujemy meble pod nowe produkty. Do końca marca br. dokonaliśmy gruntownych zmian w aranżacji w 9 salonikach Kolportera” - mówi Czajewicz. To saloniki we Wrocławiu, Toruniu, Katowicach, Kaliszu, Golubiu-Dobrzyniu, Chełmie i Warszawie.
Spytaliśmy, jak firma ocenia sytuację w pierwszych tygodniach po tym, jak przejęła dostarczanie prasy do sieci sprzedaży Ruchu (informowaliśmy o tym jako pierwsi pod koniec kwietnia). Kolporter nie chciał jednak tego komentować.
- Natomiast jeśli chodzi o ogólną ocenę rynku prasowego (w tym również dystrybucji prasy), to jest on – z naszego punktu widzenia – w dobrej kondycji – mówi Materek. - Podstawą naszej działalności jest zapewnienie czytelnikom prasy dostawy ulubionych tytułów, bezproblemowego dostępu do nich. I to się dzieje – podkreśla.
Kolporter jest niekwestionowanym liderem w rynku dystrybucji prasy w Polsce. W lutym ub.r. odpowiadał aż 58,74 proc. rynku. Na drugim miejscu jest Garmond Press z 20,44 proc., podium uzupełnia Ruch z 13,72 proc. Kolporter miał też wówczas 20 tys. punktów sprzedaży (kolejny Garmond Press, miał ich niemal 13,9 tys., a Ruch – 8,5 tys.).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kolporter ma już 500 saloników. Wciąż dostarcza prasę tysiącom ludzi