Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming
Facebook zapowiedział, że z końcem października 2022 roku zamierza zlikwidować samodzielną aplikację Facebook Gaming, przeznaczoną dla fanów gier online. Platforma nie przetrwała konkurencji z Twitchem i YouTubem, ale zachowa dostęp do Gaming z poziomu głównej strony serwisu.

Platforma Facebook Gaming została uruchomiona wiosną 2020 r. Aplikacja pozwala na korzystanie z wybranych gier mobilnych, jednak jej najważniejszą funkcją jest możliwość oglądania w streamingu rozgrywek prowadzonych przez wybranych graczy. W założeniach Facebook Gaming ma konkurować z platformami Twitch i YouTube.
Facebook krok w tył
Teraz poinformowano, że koncern Meta (do którego należy obecnie m.in. Facebook) zaczął powiadamiać użytkowników samodzielnej aplikacji Facebook Gaming, że wkrótce nie będzie ona już dostępna. W powiadomieniu w aplikacji (udostępnionym przez konsultanta ds. mediów społecznościowych Matta Navarrę) firma ogłosiła, że zarówno wersje aplikacji na iOS, jak i na Androida przestaną działać 28 października br. Meta daje również użytkownikom szansę na pobranie swoich danych wyszukiwania i przypomina im, że Facebook Gaming nie znika całkowicie.
Czytaj także: Mark Zuckerberg: Chcę się skupić na Metaverse, Facebook wydał 5 mld dolarów na walkę z dezinformacją
Użytkownicy będą musieli jedynie przejść do zakładki Gaming w głównej aplikacji Facebooka, aby oglądać livestreamy swoich ulubionych twórców.
Facebook is killing its Facebook Gaming app on 28 October 2022 pic.twitter.com/AeQjnSBkWV
— Matt Navarra (@MattNavarra) August 30, 2022
Meta (wtedy znana jako Facebook) zaprojektowała aplikację, aby podkreślić treści od streamerów i zapewnić użytkownikom czat grupowy i inne funkcje społecznościowe. Firma nie zdradziła, dlaczego zdecydowała się zamknąć samodzielną aplikację, ale może to być część jego wysiłków cięcia kosztów.
Czytaj także: Facebook zapłaci 37,5 mln dolarów za śledzenie użytkowników
W ciągu ostatniego roku dostawcy narzędzi do streamingu, tacy jak StreamElements, donosili, że Facebook Gaming jest tylko drugim po Twitchu, jeśli chodzi o godziny oglądane na platformie do streamingu gier. Zbadano jednak dane z CrowdTangle, i okazało się, że platforma Facebooka jest zalana spamem i pirackimi treściami. Wydaje się jednak, że Facebook Gaming po prostu przegrywa konkurencję z platformami, z którymi miał walczyć o zdobycie zaangażowania społeczności graczy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming