Burda zamyka „Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie”
Wydawnictwo Burda Media Polska zamyka wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowany magazyn „Samo Zdrowie”.

Ostatnie numery magazynów pod marką „Focus” oraz pisma „Samo Zdrowie” pojawią się na rynku w lutym br. Ostatni numer „Elle Man” planowany jest na marze.
„Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie” znikają przez wzrost kosztów i zmiany czytelnicze
Burda Media Polska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl tłumaczy, że „reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, która wynika głównie z szybko rosnących kosztów papieru, energii i usług, a także ze zmian w zachowaniach konsumenckich”.
Wydawnictwo zapewnia, że rezygnacja z wymienionych magazynów „pozwoli także na usprawnienie działań operacyjnych firmy i efektywną realizację przyjętej strategii rozwojowej”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydawanie „Focusa” Burda także przejęła w 2013 roku wraz z kupnem G+J Polska. W różnych okresach oprócz miesięcznika „Focus” wydawano magazyny „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” i „Focus Śledczy”, a od ponad dwóch lat realizowano też podcasty „Focus on”.
Jeszcze w lipcu ub.r. Burda Media Polska kupiła od Gruner und Jahr marki wydawnicze „Focus” wraz z portalem Focus.pl Wydawnictwo podkreślało wtedy, że umożliwi to dalszy rozwój magazynów „Focus” na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Magazyn „Focus” pojawił się na polskim rynku w styczniu 1993 roku. W połowie 2020 roku redaktorem naczelnym pisma został Łukasz Załuski.
„Elle Man” pojawił się na rynku 2014 roku, początkowo ukazywał się dwa razy w roku. Na początku 2018 roku został przekształcony w kwartalnik, a jego redaktorem naczelnym został dziennikarz TVN Olivier Janiak. W grudniu 2018 roku uruchomiono witrynę internetową magazynu, jej redaktorem naczelnym był Oskar Dąbkowski.
Magazyn kobiecy „Samo Zdrowie” w ostatnich latach ukazywał się jako dwumiesięcznik, a wcześniej był kwartalnikiem i miesięcznikiem. Burda wydawała go przez ponad dekadę.
Burda zamknęła "Galę", szykuje się do kupna Edipresse Polska
W sierpniu ub.r. Burda zrezygnowała z dwutygodnika „Gala” ukazującego się od 2001 roku (przejęła go w 2013 roku w ramach fuzji z G+J Polska). Wydawnictwo zapewniało, że będzie kontynuować projekty partnerskie oparte na marce pisma, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.
W połowie ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku.
W portfolio prasowym Burda Media Polska jest kilkanaście tytułów, w tym magazyny luksusowe („Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”). Ponadto firma wydaje serwisy internetowe (głównie pod markami swoich magazynów drukowanych), zajmuje się custom publishingiem i publikuje książki.
W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.
Na początku 2017 roku wydawnictwo zrezygnowało z miesięcznika komputerowego „Chip” i jego witryny internetowej, a pod koniec 2018 roku - z magazynu kobiecego „InStyle”.
W kwietniu 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników, m.in. m.in. z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour", z biura reklamy, zespołów projektów specjalnych i badań focusowych oraz fotoedytorów.
Zmiany we władzach Burda Media Polska
W listopadzie ub.r. z Burda Media Polska pożegnała się dyrektor generalna i członkini zarządu Justyna Namięta, po 29 latach pracy zdecydowała się zakończyć aktywność zawodową.
Parę dni temu wydawnictwo poinformowało, że rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką. Z wydawnictwa w konsekwencji własnej decyzji odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Od sierpnia pracuje jako regional digital hub director w Sandoz Europe. Do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Burda zamyka „Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie”