Koniec "Małego wielkiego sklepu". Żabka zmienia hasło i strategię komunikacji
Żabka rusza z największą w swojej historii kampanią reklamową, promującą nową strategię komunikacji i claim "Uwolnij swój czas". Koncept strategiczno-kreatywny przygotowała agencja reklamowa Ogilvy, która zajmuje się obsługą Żabki w miejsce PZL.
W zaprezentowanej mediom we wtorek nowej strategii komunikacji Żabka stawia na podkreślenie, że marka "zdejmuje z głowy" klientów problemy dnia codziennego na czele z brakiem wolnego czasu. Żabka chce "oddawać" czas ludziom przez proponowanie im w sklepach gotowych dań obiadowych, szybkich przekąsek kupowanych w pośpiechu, potrzebnych "na już" rzeczy na imprezy i spotkania towarzyskie.
Czas w centrum komunikacji i pozycjonowania Żabki
Według badań zaprezentowanych przez Żabkę, to właśnie brak wolnego czasu jest dla współczesnych konsumentów jednym z najważniejszych wyzwań – barierą w realizowaniu pasji i zainteresowań, a często również źródłem stresu, frustracji i życiowego wypalenia.
– W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
"Uwolnij swój czas" w spotach Żabki
12 października rusza kampania marketingowa promująca nowe hasło Żabki "Uwolnij swój czas". W czterech spotach produktowych zobaczymy humorystyczne scenki rodzajowe, w których oglądać będziemy perypetie pary czy spotykających się po latach kumpli. Fabuła odnosi się do życiowych sytuacji, w których bohaterowie dzięki Żabce mogą robić to, co lubią.
Dodatkowo, w internecie hasło główne dopełnione jest lżejszym i bardziej humorystycznym #mamtowzabce, skierowanym do młodszego konsumenta sfery digital.




Część wizerunkowa, na którą składa się spot 30-sekundowy, to manifest, w którym Żabka zachęca do tego, aby doceniać swój wolny czas.
- „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Przesunięcie w stronę potrzeb klienta
W ramach platformy stworzono reklamy w mediach tradycyjnych: telewizji, radiu, prasie i Internecie, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne oraz w kanałach digital i kinie.
- W centrum hasła "Uwolnij swój czas" jest klient i upraszczanie mu rzeczywistości. Myślenie o nim jest zgodne z całą naszą strategią biznesową. W trakcie przeprowadzanych przez nas badań i rozmów z klientami okazało się, że czas jest dla nich najistotniejszą wartością. To, co zmieniliśmy w komunikacji to przesunięcie ze sklepu ("mały wielki sklep") na uwalnianie czasu. Powiedzieliśmy o czasie dla klientów w sposób wyraźny i emocjonalny, stawiając ich potrzeby w centrum. Nie pokazujemy już wyłącznie sklepu, ale potrzeby klientów. To nasza największa kampania marketingowa do tej pory - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu Żabka Polska.
Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Ogilvy, z którą Żabka pracowała wcześniej projektowo. Jak dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl, oznacza to koniec sześcioletniej pracy agencji PZL dla Żabki.
Za działania w kanałach digtal i social mediach odpowiada agencja Cukier. Zakupem mediów zajął się dom mediowy SparkFoundry, a materiały BTL przygotowała agencja Just.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Koniec "Małego wielkiego sklepu". Żabka zmienia hasło i strategię komunikacji
Wątpię, ale chętnie odszczekam.