Nieostrożna staruszka zaraża się koronwirusem w rządowym spocie „#MaskujSię” (wideo)
Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z Ministerstwem Zdrowia przygotował spot promujący zasady bezpieczeństwa podczas epidemii koronawirusa. To część akcji pod hasłem „#MaskujSię”.
Spot opowiada o mężczyźnie, który robi zakupy dla mieszkającej obok staruszki. Pewnego dnia obserwuje, jak kobieta przyjmuje gości, z każdym się obejmuje i całuje. Jakiś czas później staruszka odczuwa ból w klatce piersiowej i jest zabierana przez karetkę pogotowia. Wtedy sąsiad przypomina sobie, że nie przestrzegała zasad bezpieczeństwa epidemicznego.
- Walka z koronawirusem nadal trwa, dlatego bądź odpowiedzialny: noś maseczkę (tak aby zakrywała usta i nos), często myj lub dezynfekuj ręce, zachowuj minimum 1,5 m odstępu od innych osób. W ten sposób chronisz siebie i najbliższych przed zakażeniem - czytamy w opisie spotu zatytułowanego „Koronawirus. Chroń siebie i najbliższych, aby nie stracić tego co najcenniejsze!”.
Spot kończy się planszą z głównymi regułami postępowania w czasie epidemii: Dystans, dezynfekcja, maseczka i szczepienia oraz numerem infolinii.
Od zeszłej soboty na mocy rozporządzenia w miejscach ogólnodostępnych obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa wyłącznie maseczkami, nie można już do tego stosować przyłbic, kominów, chust i innych elementów odzieży.
Na początku listopada ub.r. Ministerstwo Zdrowia opublikowało spot ze sloganem „Którą maseczkę wolisz?” pokazujący chłopaka, który nie nosił maseczki w miejscach publicznych i spotykał się ze znajomymi, a w konsekwencji wylądował w szpitali pod maską tlenową.
Od końcówki grudnia rząd prowadzi też kampanię promującą szczepienia przeciw koronawirusowi. W pierwszym spocie wystąpiła dwójka aktorów, prywatnie ojciec i syn, którzy wiosną ub.r. byli bohaterami rządowej akcji promującej zasady bezpieczeństwa w czasie epidemii, a w drugim - Cezary Pazura.
Kampania obejmuje działania we wszystkich kanałach komunikacji. W zeszłym tygodniu Centrum Informacyjne Rządu podało, że na akcję dotychczas wydano ponad 25 mln zł, z czego najwięcej, 4,98 mln zł, przeznaczono na aktywności w mediach społecznościowych. Płatnych emisji w ogóle nie wykupiono natomiast w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Nieostrożna staruszka zaraża się koronwirusem w rządowym spocie „#MaskujSię” (wideo)