SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Weszło na sprzedaż. Stanowski podaje przyczynę

Krzysztof Stanowski szykuje się do sprzedaży Weszło, a część osób z redakcji może stracić pracę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z serwisem zakończyły współpracę państwowe spółki Orlen i Totalizator Sportowy. 
 

Krzysztof Stanowski w Kanale ZeroKrzysztof Stanowski w Kanale Zero

Kilka dni temu „Super Express” poinformował, że Krzysztof Stanowski rozmawia z Marcinem Szpalerskim, założycielem spółki Bukmacherska zarządzającej platformą Fuksiarz.pl na temat sprzedaży serwisu Weszło. 

Fuksiarz to jeden z partnerów biznesowych Krzysztofa Stanowskiego w roli reklamodawcy zarówno w serwisie Weszło, jak i w Kanale Zero. Na stronie portalu sportowego reklamuje się także m.in. bukmacher LV Bet. Szpalerski potwierdził „SE”, że trwają rozmowy.

Weszło już bez Lotto i Orlenu

Z naszych informacji wynika, że do sprzedaży najprawdopodobniej dojdzie. Odbyło się już spotkanie dziennikarzy Weszło ze Szpalerskim, który miałby nabyć większość udziałów, a jego wspólnik pozostałą część. Część osób w redakcji miała usłyszeć, że straci pracę. Do zmiany właściciela może dojść już w marcu. 

Jak ustaliliśmy, z serwisem Weszło nie współpracują już spółki Skarbu Państwa: Orlen oraz Totalizator Sportowy. Biuro prasowej drugiej z tych firm przekazało w rozmowie z Wirtualnemedia.pl: „Spółka współpracowała z serwisem sportowym Weszło.com za pośrednictwem zleceń realizowanych przez dom mediowy w okresie 1 stycznia 2024 - 31 grudnia 2024 r.”

Czytaj także: Nowy program o uzależnieniach w Kanale Zero

Spółka nie chciała przekazać więcej informacji, tłumacząc się tajemnicą przedsiębiorstwa. Do grudnia ub.r. w serwisie Weszło ukazywał się m.in. cykl artykułów „Niezły numer”, którego partnerem była marka Lotto należąca do Totalizatora.

A jak to wyglądało w przypadku Orlenu? - Zakres współpracy Orlenu z serwisem Weszlo.com w 2020 r. dotyczył wykonywania usług promocyjnych w serwisie www.kierunektokio.pl, który prezentował treści dotyczące przygotowań kluczowych zawodników oraz ich startów podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio. W tym czasie Orlen był Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego - czytamy w odpowiedzi. 

Igrzyska w stolicy Japonii z uwagi na pandemię odbywały się z rocznym opóźnieniem - na przełomie lipca i sierpnia 2021.

Orlen dodał także: „Ostatnia umowa została zawarta w styczniu ubiegłego roku i dotyczyła m.in. obsługi kończących się właśnie Igrzysk Olimpijskich. Żadna inna umowa z tym kontrahentem po lutym 2024 r. nie została zawarta. Ze względu na to, że umowy mają charakter dwustronny i zawierają zapisy o zachowaniu poufności, nie możemy informować o szczegółach finansowych współpracy.”

CZYTAJ TEŻ: Kanał Zero „chwali” kandydata Stanowskiego. Parodia propagandy TVP za Kurskiego

Dlaczego Stanowski sprzedaje Weszło

W środę Krzysztof Stanowski na platformie X potwierdził, że przygotowuje się do sprzedaży większościowej puli udziałów Weszło. – Rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że wkrótce zostawię sobie 20-procentowy pakiet udziałów, a 80 procent sprzedam zaprzyjaźnionym ze mną osobom, które poświęcą swój kapitał i przede wszystkim czas (tego mi zdecydowanie najbardziej brakuje) na rozwój serwisu – stwierdził.

Przyznał, że nie ma czasu na zarządzanie dalszym rozwojem Weszło. – Projekt Zero i kilka innych projektów (o niektórych wiecie, o innych nie) tak mnie zassały, że od wielu miesięcy po prostu nie mam chwili nawet na to, by sprawdzić, o czym chłopaki na Weszło piszą. Jakikolwiek mój nadzór nad tym portalem stał się iluzoryczny, a na dłuższą metę to nie prowadzi do rozwoju. – opisał.

– Chciałbym, żeby Weszło rosło, a do tego potrzebni są nie tylko świetni dziennikarze (których mamy), ale też ludzie, którzy dmuchną wiatr w żagle i będą sprawdzać, czy te żagle są dobrze rozwinięte – dodał.

Stanowski zapowiedział, że po sprzedaży Weszło będzie regularnie pojawiał się tam jako autor. – Paradoksalnie, oznacza to, że przez minimum rok będzie mnie na Weszło... więcej, ponieważ zobowiązałem się, że - skoro ma być dmuchnięcie w żagle - będę regularnie pisał felietony i nagrywał "Stanowiska" – napisał.

Jak szczegółowo opisywaliśmy, w 2023 roku trzy spółki zarządzające serwisem Weszło zanotowały spadek przychodów o 13,2 proc. do 3,8 mln zł, a przy wzroście kosztów o 6,3 proc. ich rentowność netto zmalała do 240,7 tys. zł straty.

Krzysztof Stanowski w pierwszych latach był na Weszło głównym autorem, potem pisał cotygodniowe felietony. Od pięciu lat jest zaangażowany przede wszystkim w kanały youtube’owe: od 2020 do jesieni 2023 roku był współwłaścicielem i jednym z głównych twórców Kanału Sportowego, a w lutym ub.r. uruchomił Kanał Zero.

Żegnając się z Kanałem Sportowym, Stanowski należące do niego udziały kanału sprzedał przedsiębiorcy w branży nieruchomości Maciejowi Wandzlowi, w przeszłości współwłaścicielowi Legii Warszawa.

Dołącz do dyskusji: Weszło na sprzedaż. Stanowski podaje przyczynę

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yuo
Ważne że Juras dostaje z orleny
odpowiedź
User
Gucio
No cóż. Sponsor państwowy już nie dotuje, to się nie opłaca...
Tyle warte są te biznesy...
odpowiedź
User
Gie
To dlatego Stanowski tak atakuje Trzaskowskiego i obecną koalicję bo mu państwowi sponsorzy pouciekali.
odpowiedź