Lidl rezygnuje z wiaderek na owoce, by zredukować plastik
Lidl Polska kontynuuje działania mające w jak największym stopniu zredukować ilość zużycia plastiku w opakowaniach. Teraz sieć zrezygnowała ze sprzedaży borówek w plastikowych wiaderkach na rzecz szalek.

Jak podano w komunikacie "Lidl jako sprzedawca detaliczny żywności dąży do zmniejszenia zużycia plastiku do 20 proc. w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych do 2025 roku". Firma ma podejmować działania, dzięki którym 100 proc. opakowań marek własnych będzie maksymalnie nadawać się do recyklingu do 2025 roku.
To element międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska.
W jej ramach Lidl Polska zmienił w tym roku opakowanie polskich borówek 500 g. Wiaderko zastąpiono lżejszą o 43,8 proc. szalką. To powoduje, że w tym roku do obrotu trafi 39,8 ton plastiku mniej.
Ponadto w sprzedaży w Lidlu dostępne są polskie borówki w opakowaniach 200 g z plastiku pochodzącego z recyklingu.Wykorzystany do ich produkcji materiał zebrano na nabrzeżach azjatyckich mórz i oceanów.
Lidl zobowiązał się też, że wyeliminuje czarny plastik z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększy możliwości recyklingu swoich opakowań. W 2021 roku sieć sklepów dyskontowych wprowadziła do obrotu 39,8 ton mniej plastiku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Lidl rezygnuje z wiaderek na owoce, by zredukować plastik