Marquard Media Polska przejmuje serwisy Grupy Papilot
Wydawnictwo Marquard Media Polska zakupiło od G7 Media 80 proc. udziałów w spółce Papilot, która jest właścicielem kierowanych do kobiet serwisów internetowych Papilot.pl, Boska.pl i Supermamy.pl. Wartości transakcji nie ujawniono.
Alicja Skrzypczak, prezes Marquard Media Polska, podkreśla, że kupując spółkę Papilot, wydawnictwo „konsekwentnie realizuje budowę silnego portfolio dedykowanego kobietom oraz markom premium”. - Akwizycja rozszerza również kategorie produktów dotychczas oferowanych klientom o segment parentingowy, w którym serwis Supermamy.pl pełnić będzie znaczącą rolę - mówi Skrzypczak.
Dotychczas spółka Papilot należała do Grupy G7 Media, której współwłaścicielem jest Krzysztof Gagacki. Założył on serwis Papilot.pl w 2008 roku.
- Marquard Media Polska reprezentuje najsilniejsze marki dedykowane kobietom, które umocnione przez Grupę Papilot, stanowić będą komplementarny produkt zarówno dla reklamodawców, jak i użytkowników - tak komentuje transakcję Gagacki. Dotąd spółką zarządzał jednoosobowo. Po transakcji w zarządzie firmy obok niego zasiądą też prezes Marquarda Alicja Skrzypczak i członek zarządu tego wydawnictwa Peter Brase.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że we wrześniu br. Papilot.pl miał 540 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 12,86 mln odsłon. Natomiast Boska.pl zanotowała 1,9 mln odsłon, a Supermamy.pl miały ich 1,75 mln (liczba ich użytkowników jest zbyt mała, by pojawić się w Megapanelu - zobacz zestawienie wszystkich witryn tematycznych).
Spółka Marquard Media Polska jest właścicielem kupionych w 2012 roku serwisów dla kobiet Kozaczek.pl i Zeberka.pl, ma też witryny swoich magazynów drukowanych, np. CKM.pl, Harpersbazaar.pl, Joy.pl czy Cosmopolitan.pl, a także serwisy Milionkobiet.pl i Autostuff.pl. We wrześniu br. zanotowały łącznie 971,7 tys. użytkowników i 36,7 mln odsłon.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Marquard Media Polska przejmuje serwisy Grupy Papilot