McDonald’s zwiększył sprzedaż owoców, warzyw, produktów mlecznych i wody w zestawach Happy Meal
Sieć restauracji McDonald’s sprzedała od 2013 roku na 20 rynkach w zestawach dla dzieci Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36 proc. do 48 proc.) - wynika z raportu podsumowującego inicjatywę dotyczącą zmian w zestawach dedykowanych dzieciom.

Według ogłoszonego we wtorek w Chicago raportu podsumowującego wspólną inicjatywę McDonald's i Alliance For a Healthier Generation udało się zrealizować wszystkie zobowiązania dotyczące oferty dla dzieci, i to na dwa lata przed założonym terminem.
Wspólny plan zmian w zakresie oferty dla dzieci i sposobu jej komunikowania ogłoszono w 2013 roku. Zakładał on, że we wszelkich formach komunikacji dotyczącej zestawów Happy Meal będą prezentowane wyłącznie opcje z owocami, warzywami czy wodą. Inne zobowiązania dotyczyły szczegółowego informowania na temat wartości odżywczej oraz wprowadzenia zmian w zakresie kaloryczności oferty.
Plan miał zostać zrealizowany na 20 największych rynkach McDonald's (w tym w Polsce) do roku 2020. Postępy w jego wdrożeniu nadzorowała niezależna firma konsultingowa Keybridge.
Polska liderem pod względem wprowadzanych zmian
Z przeprowadzonej analizy wynika, że od 2013 roku na 20 badanych rynkach sprzedano w zestawach Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36 proc. do 48 proc.). Do 161 wzrosła liczba kombinacji zestawów dziecięcych zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne i wodę.
- Polska jest jednym z liderów w zakresie realizacji zobowiązań. Tylko w 2018 roku sprzedaliśmy w zestawach Happy Meal aż 25 mln owoców, warzyw i butelek wody oraz 32 mln musów owocowych. Wykorzystujemy naszą skalę do promowania zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród rodzin - powiedziała Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.
- Biorąc po uwagę wpływ McDonald's na zachowania młodych konsumentów ich nawyki żywieniowe tę inicjatywę należy uznać za ważny krok w dobrym kierunku. W zakresie edukacji najmłodszych wszyscy mamy dużą rolę do odegrania. Połączenie skali wpływu McDonald's, świata nauki oraz organizacji pozarządowych może przynieść oczekiwane rezultaty - skomentował prof. dr hab. Krzysztof Krygier – ekspert w zakresie technologii żywności i żywienia.
W ub.r. McDonald's wraz z Healthier Generation zaprezentowała rozszerzone Zobowiązanie dla rodzin, w tym zestaw pięciu nowych celów Happy Meal, które mają zostać osiągnięte do końca 2022 roku. Obejmują one oferowanie bardziej zrównoważonych posiłków, uproszczenie składu produktów, zapewnianie pełnej i czytelnej informacji o wartościach odżywczych, stosowanie innowacyjnych form promocji zestawów Happy Meal zawierających zalecane grupy produktów spożywczych.
Z początkiem bieżącego roku polska sieć McDonald's wprowadziła do zestawów dziecięcych cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z powodu obecności konserwantów z oferty wycofano owocojogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: McDonald’s zwiększył sprzedaż owoców, warzyw, produktów mlecznych i wody w zestawach Happy Meal