MediaCom, Mindshare Worldwide, WPP, L'Enfant Bileu i Unilever wśród zwycięzców rankingu reklamowego WARC Media100
Sieć Mindshare Worldwide, holding WPP, dom mediowy MediaCom New York, marka L'Enfant Bileu, koncern Unilever i kampania "Undercover Avatar" przygotowana przez Havas Sports&Entertainment Paris dla L'Enfant Bileu to zwycięzcy tegorocznego raportu WARC Media 100 oceniającego najlepsze firmy, marki i kampanie marketingowe na świecie.
Zestawienie WARC jest oparte na ocenie takich czynników jak efektywność, strategia, zdolność do wprowadzenia zmian w zachowaniach konsumentów i kreatywność. Przy sporządzaniu rankingu przyznawane są punkty, których liczba zależy między innymi od tego jak często nagradzana była konkretna kampania, jak wysokie jest zrozumienie przez agencje specyfiki rynku, ich potencjał w zakresie kompetencji czy efektywność w realizowaniu celów postawionych przez klientów.
W tegorocznym zestawieniu za najlepszą kampanię reklamową uznano działania realizowane pod hasłem "Undercover Avatar" dla francuskiego stowarzyszenia opieki nad dziećmi L'Enfant Bileu przez agencję Havas Sports&Entertainment. Przyznano jej łącznie 158,9 pkt.
Francuskie stowarzyszenie opieki nad dziećmi L'Enfant Bleu wykorzystało moc Fortnite, niezwykle popularnej gry wideo, tworząc tajnego awatara w grze, który umożliwia dzieciom wyrażanie swoich obaw związanych z wykorzystywaniem podczas lockdown'u w czasie pandemii. Wpływ kampanii zaowocował pracami rządu francuskiego nad rozwiązaniami mającymi na celu przekształcenie gier wideo w nowe sposoby identyfikacji maltretowanych dzieci.
W rankingu agencji mediowych najwięcej punktów uzyskał dom mediowy MediaCom z Nowego Jorku (219 pkt.). Wśród sieci reklamowych najwyższe noty zebrała sieć Mindshare Worldwide/WPP ( 876,6 pkt.), a wśród holdingów reklamowych - WPP (2241 pkt).
Najwyżej oceniona marka, czyli L'Enfant Bileu dostała 158,9 pkt,, a najlepszym według WARC reklamodawcą był Unilever (426,1 pkt.).
- WARC Media 100 pokazuje rosnący wpływ gier na krajobraz mediów. Coraz więcej klientów wykazuje zrozumienie niuansów gier poza zwykłym lokowaniem produktu lub reklamami w grach - powiedział David Tiltman, starszy wiceprezes ds. treści w WARC.
Poniżej prezentujemy po 10 pierwszych miejsc w każdym z rankingów w ramach WARC Media100:
Top agencji mediowych:

Top sieci reklamowych:

Top holdingów reklamowych:

Top marek:

Top reklamodawców:

Top krajów:

Top kampanie:

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: MediaCom, Mindshare Worldwide, WPP, L'Enfant Bileu i Unilever wśród zwycięzców rankingu reklamowego WARC Media100