Meta wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców w katalogu Advantage
Meta dodaje nowe opcje wideo do katalogu Advantage+ pozwalające na opowiadanie o produktach w angażujący sposób. Wprowadza także nowe sposoby napędzania sprzedaży poprzez reklamy z przypomnieniem (Reminder ads), wyróżniające promocje i reklamy z tagami produktów.

Meta rozszerza katalog produktów z pakietu Advantage, co pozwoli reklamodawcom nawiązywać kontakt z klientami i zwiększać wydajność.
Pierwsze z nowych rozwiązań to optymalizacja materiałów reklamowych Advantage+. Dzięki temu narzędziu można automatycznie optymalizować reklamy wideo w formacie 9:16 pod kątem wyświetlania w Rolkach lub w aplikacjach mobilnych Facebooka i Instagramu.
Optymalizacje kreatywne Advantage+ pomagają również reklamodawcom tworzyć wiele wariantów jednej reklamy, aby spersonalizować ją pod kątem reakcji użytkowników.
Zobacz: DoubleVerify wzmacnia uwierzytelnianie mediów w Meta
Reklamodawcy korzystający z reklam katalogu Advantage+ – które automatycznie dostarczają rekomendacje produktów osobom na podstawie ich zainteresowań – będą mogli wykorzystywać nie tylko kreacje statyczne, lecz także filmy wideo o marce lub filmy demonstracyjne klientów. Meta w zeszłym roku rozpoczęła testy tej funkcji, a dzisiaj udostępnia ją do użytku reklamodawców.
Kolejna nowość dotyczy wprowadzonej w styczniu opcji korzystania z narzędzi kreatywnych w ramach kampanii katalogowych Advantage+. Reklamodawcy będą teraz mogli umieścić kreację w ramach reklamy katalogowej, a dzięki Meta AI potencjalni klienci zobaczą najlepsze wybrane produkty z ich katalogu.

Formaty reklamowe angażujące klientów w kampaniach w Instagramie
Oprócz udostępnienia reklamodawcom szerokich możliwości sztucznej inteligencji, Meta dodaje również nowe narzędzia pozwalające na docieranie do klientów.
Zobacz: Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami
Reklamy z przypomnieniem na Instagramie pozwalają reklamodawcom budować świadomość oraz przykuwać uwagę przed nadchodzącymi premierami i wydarzeniami. Teraz reklamodawcy mogą dołączać zewnętrzne linki do nowych produktów lub wyprzedaży w swoich reklamach z przypomnieniami, aby jeszcze bardziej zachęcać do zakupu.
Tego lata Meta udostępni również funkcję powiadamiania o rozpoczęciu i zakończeniu wydarzenia. Platforma wprowadzi także reklamy z przypomnieniem do Rolek.
Meta chce także ułatwić reklamodawcom wyróżnianie ich aktualnych promocji. Dzięki temu potencjalni klienci mogą odkrywać kody promocyjne za pośrednictwem reklam na Facebooku i Instagramie.

Sprzedawcy detaliczni zyskają także możliwość emitowania wspólnych reklam z marką partnerską danego produktu. Dzięki zaawansowanej analityce (Advanced Analytics), sprzedawcy detaliczni mogą sprawdzić, w jaki sposób aktywność online napędza sprzedaż w sklepach.
Meta testuje również możliwość korzystania przez reklamodawców z reklam opartych na wspólnych reklamach z kampaniami zakupowymi Advantage+.
Tej wiosny pojawią się również reklamy katalogu Advantage+ z wielokanałowym raportowaniem na poziomie marki i produktu. Rozwiązanie ma pomóc sprzedawcom detalicznym w sprawdzeniu, jak reklamy na platformach Meta napędzają sprzedaż online i w sklepach stacjonarnych.
W zeszłym kwartale właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa zarobił na czysto 14 mld dolarów przy wzroście przychodów o 25 proc., dużo wyższym niż w poprzednich kwartałach. Meta Platforms zarabia głównie na reklamach, których średnie ceny były w zeszłym kwartale o 2 proc. większa niż przed rokiem, a łączna liczba ich emisji obejrzanych przez użytkowników poszła w górę o 21 proc. Wcześniej w ub.r. reklamy na platformach firmy taniały, w drugim kwartale aż o 16 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Meta wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców w katalogu Advantage