Google zmienia wygląd mobilnego Gmaila i wprowadza nowe funkcje
Google wprowadził nową wersję usługi pocztowej Gmail przeznaczoną dla mobilnych użytkowników. Aplikacja uzyskała odświeżony wygląd, zastosowano zmianę w interfejsie poczty oraz wybór sposobu w jaki użytkownik wyświetla wiadomości.

Zapowiadając nową wersję mobilnego Gmaila Google zaznaczył, że jest ona dostępna zarówno dla użytkowników Androida, jak i systemu iOS, a dostęp do niej wszyscy internauci otrzymają w ciągu nadchodzących tygodni.
Nowa odmiana Gmaila przeznaczona na komórki i tablety jest pochodną zmian wprowadzonych w tej usłudze w kwietniu ub.r. w wypadku wersji przeglądarkowej. Najważniejszą nowością jest poważna zmiana wyglądu aplikacji, z której usunięto różnokolorowe elementy, a platforma uzyskała wystrój w bieli i czerni zgodny z trendem Material Design 2.

W mobilnym Gmailu wprowadzono także nową czcionkę oraz dokonano zmian w sposobie obsługi aplikacji. Wśród nich jest integracja paska wyszukiwania z bocznym menu poczty, a także 3 opcje wyświetlania wiadomości – domyślny, wygodny oraz kompaktowy. W usłudze Google zastosował nowe przyciski oraz ikony, usprawnił też wyświetlanie załączników i system ostrzegania użytkowników przed zagrożeniami z sieci.

W grudniu ub.r. Gmaila, działającego pod adresem mail.google.com, odwiedziło 8,93 mln realnych użytkowników, czyli 31,79 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 230,17 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 68 minut i 37 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Google zmienia wygląd mobilnego Gmaila i wprowadza nowe funkcje