Apple najcenniejszą marką świata. Mocniej w górę Microsoft i Google, Facebook i Intel ze spadkami (TOP100)
W tegorocznym rankingu Interbrand najcenniejsza marką świata jest Apple, a na kolejnych pozycjach są Microsoft, Amazona i Google. W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook i Intel.
W rankingu Interbrand wartość Apple oszacowano na 482,2 mld dolarów, o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Apple ma ponad 200 mld dolarów przewagi nad kolejnymi markami w zestawieniu.
Brand Microsoft wyceniono na 278,3 mld dolarów (po wzroście w ciągu roku o 32 proc.), Amazon - na 274,9 mld (10 proc. w górę), a Amazon - na 251,7 mld (28 proc. w górę).
W pierwszej dziesiątce branżę nowych technologii reprezentuje jeszcze Samsung (87,7 mld dolarów). Ponadto są tam dwie marki motoryzacyjne (Toyota z 59,8 mld dolarów i Mercedes-Benz z 56,1 mld), a także Coca-Cola (57,5 mld dolarów), Disney (50,3 mld) i Nike (też 50,3 mld).
Ten ostatni wyprzedza konkurentów z branży odzieżowej, m.in. Louis Vuitton (44,5 mld dolarów), Gucci (20,4 mld) i Adidasa (15,9 mld). Natomiast Disney jest dużo wyżej niż Netflix (16,4 mld dolarów), a Coca-Cola niż Pepsi (19,6 mld).
Instagram wyprzedził Facebooka
W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook (o 5 proc. do 34,5 mld dolarów) i Intel (o 8 proc. do 32,9 mld dolarów). Ten pierwszy został wyprzedzony przez inną markę należącą do Meta Platforms - Instagram, którego wartość zwiększyła się o 14 proc. do 36,5 mld dolarów).
Za to wartość marki Tesli poszła w górę aż o 32 proc. do 48 mld dolarów, Lego - o 30 proc. do 11,8 mld dolarów, a Ferrari - o 31 proc. do 9,4 mld dolarów.
Całkowita wartość 100 marek z rankingu pierwszy raz przekroczyła 3 bln dolarów, rosnąc rok do roku o 16 proc. Łączna wycena dziesięciu czołowych brandów wyniosła 1,65 bln dolarów, a dalszych 90 - 1,44 bln dolarów.
Top 10 rankingu Interbrand
Apple +18%, 482,2 mld dol.
Microsoft +32%, 278,3 mld dol.
Amazon +10%, 274,8 mld dol.
Google +28%, 251,7 mld dol.
Samsung +17%, 87,7 mld dol.
Toyota +10%, 59,8 mld dol.
Coca-Cola 0%, 57,5 mld dol.
Mercedes-Benz +10%, 56,1 mld dol.
Disney +14%, 50,3 mld dol.
Nike +18%, 50,3 mld dol.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Apple najcenniejszą marką świata. Mocniej w górę Microsoft i Google, Facebook i Intel ze spadkami (TOP100)