Największe firmy badające media tworzą Porozumienie Badaczy Mediów
Spółki Polskie Badania Czytelnictwa, Polskie Badania Internetu, Nielsen Audience Measurement, Kantar Media i Komitet Badań Radiowych utworzyły Porozumienie Badaczy Mediów. Chcą wspólnie budować wartość i wiarygodność badań mediów.
Porozumienie Badaczy Mediów (PBM) zawiązało się we wrześniu br. w Warszawie. Inicjatywę utworzyły organizacje odpowiadające za standardy pomiaru mediów na polskim rynku: prasy (Polskie Badania Czytelnictwa), telewizji (Nielsen), radia (Komitet Badań Radiowych), internetu (Polskie Badania Internetu), monitoringu rynku reklamy (Kantar Media). Misją Porozumienia Badaczy Mediów jest budowanie wartości i wiarygodności badań mediów, promowanie badań będących standardami na rynku (akceptowanymi przez większość graczy: właścicieli mediów, agencje mediowe i reklamodawców) oraz promowanie dobrych praktyk badawczych i standardów jakości w realizacji badań.
Porozumienie Badaczy Mediów stawia sobie za cel edukowanie liderów opinii mediowej w zakresie współodpowiedzialności za badania mediów oraz promowanie wśród nich odpowiedzialnego wykorzystania wyników mediów. PBM zamierza też promować dobre praktyki w zakresie tworzenia publikacji dotyczących badań mediów i dostarczać narzędzia ułatwiające dostęp do wyników badań. Cele te będą realizowane za pomocą strony internetowej Porozumienia www.badaniamediow.pl, szkoleń, konferencji i warsztatów oraz publikacji własnych.
Na 16 listopada br. zaplanowano konferencję poświęconą badaniom konsumpcji mediów w Polsce. Jest ona przeznaczona dla dziennikarzy specjalizujących się w tematyce mediów i badań rynkowych. Podczas spotkania zostaną przedstawione metodologie oraz sposoby analizy i wnioskowania na podstawie badań czytelnictwa prasy, słuchalności radia, oglądalności telewizji, korzystania z internetu oraz monitoringu rynku reklamy. Gośćmi specjalnymi wydarzenia będą prof. antropolog Bogusław Pawłowski, Paweł Gala (managing partner w domu mediowym MEC) oraz Maria Zawała i Karol Gruszka z „Dziennika Zachodniego”.
W ramach kolejnych inicjatyw, Porozumienie Badaczy Mediów zamierza stworzyć zasady publikacji wyników wszystkich badań mediów. Planowane jest również ujednolicenie standardów materiałów promocyjnych dotyczących badań poszczególnych mediów oraz warsztaty dla dziennikarzy i innych osób kształtujących opinię branżową w zakresie badań.
Jak przekazał w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl Krzysztof Głowiński z PBM, porozumienie nie będzie zlecać żadnych badań, bo nie taki jest cel inicjatywy. - Chcemy promować obecnie istniejące badania będące standardami rynkowymi i pokazywać, w jaki sposób można je wykorzystywać - stwierdził.
PBM nie ma i nie będzie mieć szefa, bo nie jest sformalizowaną instytucją. W pracach organizacji biorą udział przedstawicie wszystkich pięciu firm członkowskich.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Największe firmy badające media tworzą Porozumienie Badaczy Mediów