Netflix ogłasza datę startu pakietów z reklamami
Po miesiącach zapowiedzi Netflix ogłosił, że listopadzie wprowadzi w 12 krajach pakiety z reklamami. Nowa oferta na razie nie objęła Polski.
Na początek abonament reklamowy Netfliksa pojawi się w 12 krajach - są to Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Japonia Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.
Reklamy w Netflix - ceny pakietów
W Wielkiej Brytanii podstawowy pakiet reklamowy będzie kosztował 4,99 funtów (27,73 zł). W Stanach Zjednoczonych cena zaś wyniesie 6,99 dolarów (34,33 zł). We Francji cenę pakietu z reklamami ustalono na 5,99 euro (28,70 zł).
Enjoy your Netflix experience exactly as it is today? Great! Nothing about the way you watch Netflix is going to change.
— Netflix UK & Ireland (@NetflixUK) October 13, 2022
From November, Netflix will also be available from £4.99 in the UK. Basic with Ads, Netflix’s new lower priced ad-supported plan. A plan for every fan!
Pierwsi z nowych abonamentów będą mogli skorzystać Amerykanie - już od 3 listopada. W Wielkiej Brytanii oferta zacznie obowiązywać 6 listopada.
W porównaniu z obecnie obowiązującymi pakietami, wersja Netfliksa z reklamami będzie miała ograniczoną bibliotekę tytułów. Jakość odtwarzania wideo wyniesie 720p, średni czas trwania reklam ma wynieść od 4 do 5 minut na godzinę.
Reklamy będą miały długość 15 lub 30 sekund, będą pokazywane widzom przed oraz w trakcie programów i filmów.
Enjoy your Netflix experience exactly as it is today? Great! Nothing about the way you watch Netflix is going to change.
— Netflix (@netflix) October 13, 2022
From November, Netflix will be available from $6.99 a month. Basic with Ads, Netflix’s new lower priced ad-supported plan. https://t.co/OjRfIkbXWs
Od pierwszego kwartału 2023 roku ruch reklamowy i widoczność reklam na Netfliksie będzie rejestrowany przez dwie firmy - DoubleVerify i Integral Ad Science. Ponadto w USA Netflix będzie używał pomiaru Nielsena Digital Ad Ratings (DAR).
Kiedy reklamy w Netflix w Polsce?
Partnerem technologicznym Netfliksa przy wprowadzaniu reklam jest Microsoft.
Plany wprowadzania reklam Netfliksa przyspieszyły po zapowiedzi konkurencyjnej platformy Disney+, która wdroży abonamenty reklamowe w grudniu.
Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby reklamodawcy płacili oni 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów. To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych, które już oferują reklamy.
Nie wiadomo kiedy oferta pojawi się na polskim rynku. - Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte - poinformowało nas kilka dni temu biuro prasowe Netfiksa w Polsce, które zapytaliśmy o zespół do obsługi reklamowej.
Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. Z danych Mediapanelu wynika, że wrześniu br. jego stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników. To 41,13 proc. wszystkich internautów z kraju. Każdy subskrybent spędził przy treściach platformy średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix ogłasza datę startu pakietów z reklamami