Nextbike Polska wydzierżawił firmie Synergic nośniki reklamowe na rowerach miejskich i stacjach
Firma Nextbike Polska, niedawno przejęta przez niemiecki Nextbike, zawarła ze spółką Synergic umowę dotyczącą dzierżawy powierzchni reklamowych na swoich rowerach miejskich i ich stacjach bazowych.
W komunikacie giełdowym Nextbike Polska podano, że Synergic zyskał prawo do korzystania i pobierania pożytków z nośników reklamowych na rowerach miejskich i stacjach bazowych. W zamian będzie płacić określony w umowie czynsz dzierżawny.
- Strony ustaliły czynsz dzierżawny w oparciu o stawkę bazową ustaloną jako stała kwota za umieszczenie reklamy na rowerze, której wysokość zależna jest od systemu w jakim funkcjonują dane rowery oraz liczbę rowerów, na których w danym miesiącu faktycznie realizowane będą kampanie reklamowe klientów - poinformowano.
Nextbike zobowiązał się, że w czasie obowiązywania umowy nie będzie zawierać z pominięciem Synergic współpracy dotyczącej tych powierzchni reklamowych z żadnymi podmiotami i osobami trzecimi, z zastrzeżeniem tych wskazanych w umowie.
5 mln zł z umowy w br.
Nextbike Polska i Synergic zobowiązały się, że w ub.r. wartość umowy osiągnie 5,02 mln zł. - W przypadku zagrożenia realizacji celu strony mogą podjąć decyzję o renegocjacji umowy, przy czym jeżeli w okresie do 30 maja 2020 r. zagrożenie niewykonania celu przekroczy 50 proc. wówczas stronom przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym - zaznaczono.
Umowa będzie obowiązywać do końca br., a jeśli żadna ze stron do końca września nie złoży pisemnego oświadczenia o braku chęci kontynuacji współpracy, zostanie przedłużona o rok.
W minionym tygodniu sfinalizowany został ogłoszony w listopadzie ub.r. szereg transakcji, w efekcie którego akcje dające większość na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Nextbike Polska przejął niemiecki Nextbike - ma papiery stanowiące 45,1 proc. kapitału i dające 51,7 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Poprzednio kontrolę nad Nexbike Polska miała spółka Larq i należący do niej fundusz Larq Growth I FIZ, natomiast obecnie ich udział zmalał do 45 kapitału i 41,4 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Larq Growth I FIZ jest właścicielem firmy Synergic. W ostatnich latach Synergic współpracował już z Nextbike Polska przy sprzedaży oferty reklamowej na rowerach i stacjach tej drugiej firmy.
Nextbike Polska ma 20 tys. rowerów, z reklam 6 proc. wpływów
Na koniec września ub.r. w systemach uruchomionych przez Nextbike Polska było dostępnych 19,9 tys. rowerów miejskich, o 4,9 tys. więcej niż rok wcześniej (to 33 proc. w górę). Zdecydowanie najwięcej rowerów przybyło w Wrocławiu (1,3 tys.), w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (1 tys.) i w fińskim mieście Oulu (0,7 tys.).
- Na dzień 30 września 2019 r. rowery Grupy funkcjonują w 47 systemach rowerowych w Polsce i w Finlandii. W przedstawionej liczbie rowerów nie zostały ujęte rowery Mevo - poinformowała firma.
Udział warszawskich rowerów w puli firmy zmalał z 35 do 28 proc.

Ponad 55 proc. wpływów grupy Nextbike pochodzi z płatności ryczałtowych od miast. Udział płatności od miast za dostawy rowerów wzrósł natomiast z 15 do 18 proc., a z opłat od użytkowników - z 3 do 7 proc., ze stacji prywatnych zmalał z 8 do 5 proc., a z reklam - z 10 do 6 proc.
Firma zaznaczyła, że jej celem strategicznym jest zwiększanie udziału sprzedaży produktów kierowanych do odbiorców prywatnych. - Przychody tego segmentu wzrosły do 14,9 mln zł (ok. 39 proc. r/r) - podkreśliła. - Spadek ich udziału w przychodach ogółem z 27 proc. w trzech kwartałach 2018 r. do 24 proc. w trzech kwartałach 2019 r. wynika z istotnego udziału w 2019 r. przychodów ze zrealizowanych dostaw (głównie I etap systemu Mevo) oraz istotnego wzrostu przychodów z ryczałtu - zaznaczyła.
4 proc. kosztów z powodu kradzieży rowerów
Zdecydowanie najwięcej Nextbike Polska wydaje na dwa obszary: serwis rowerów i bilans systemu oraz inne (w tym CC, czyli marketing i sprzedaż). Udział pierwszej kategorii wydatków zmalał w skali roku z 34 do 25 proc., a drugiej wzrósł z 27 do 29 proc.
Niezmiennie 4 proc. firma musi przeznaczać na straty spowodowane kradzieżami rowerów.


Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Nextbike Polska wydzierżawił firmie Synergic nośniki reklamowe na rowerach miejskich i stacjach