Oglądalność platform streamingowych pod koniec 2021 r. rosła, ale znacznie wolniej
W skali roku oglądalność treści poprzez serwisy streamingowe na całym świecie wzrosła o 7 proc., a w Stanach Zjednoczonych tylko o 1 proc. Takie dane prezentuje najnowszy raport firmy Conviva.
W ostatnich latach można było obserwować gwałtowny skok liczby użytkowników platform streamingowych. Najbardziej ten rynek rośnie w Europie oraz krajach rozwijających się (m.in. w Ameryce Południowej i Afryce). Jeśli chodzi o Amerykę Północną, tam nie ma tak widocznych wzrostów, bo pozycja serwisów OTT jest już ugruntowana.
Jak wynika z danych amerykańskiej firmy analitycznej Conviva, w ostatnim kwartale 2021 r. odnotowano w Stanach Zjednoczonych wzrost oglądalności platform streamingowych zaledwie o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Jeśli chodzi o globalne dane w tym samym czasie, to wzrost był na poziomie 7 proc. rok do roku.
- Popularność serwisów streamingowych w czasie pandemii rośnie, ponieważ ludzie spędzają więcej czasu w domu i nieustannie poszukują nowych, kreatywnych treści dostarczanych im przez tego typu platformy - mówi Keith Zubchevich, dyrektor generalny Conviva. - Na szczęście branża streamingowa notuje ogromny wzrost, który utrzymuje się od ośmiu ostatnich kwartałów. Tempo wzrostu może zwalniać, ale ta branża ma teraz ugruntowaną pozycję i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek spadła do poziomów sprzed pandemii.
Jakość obrazu poprawiła się
Z raportu Conviva wynika, że użytkownicy serwisów streamingowych coraz chętniej używają telewizorów Smart TV do oglądania treści z platform - zanotowano tu wzrost o 47 proc. w skali roku. Udział Android TV zwiększył się o 42 proc., LG - o 36 proc., a Samsung - o 27 proc.
Czas startu reklamy wzrósł do 2,6 sekundy (rok temu to było zaledwie 0,3 sekundy). Ale było mniej niewykorzystanych szans reklamowych (tzn. nie zostały wyświetlone zgodnie z przeznaczeniem), a jakość obrazu poprawiła się.
Conviva zebrała dane do swojego raportu przy użyciu zastrzeżonej technologii czujników od 500 mln widzów, którzy oglądali łącznie 200 mld transmisji rocznie przy użyciu 4 mld aplikacji.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Oglądalność platform streamingowych pod koniec 2021 r. rosła, ale znacznie wolniej