Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl
W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma więcej użytkowników od WP.pl, natomiast notuje mniej odsłon oraz krótszy średni czas korzystania przez internautów. W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest TVN24.pl, który wyraźnie wyprzedza Gazeta.pl, natomiast pod względem zasięgu ustępuje Interii.
Według opracowanych przez Wirtualnemedia.pl danych z badania Gemius/PBI w lipcu br. strony Onetu z kategorii informacyjno-publicystycznej odwiedziło 8,36 mln realnych użytkowników (to 31,06 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali tam 135,57 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 27 minut i 15 sekund.
Z kolei WP.pl miała w tej kategorii 8,11 mln użytkowników (o 255,4 tys. mniej od Onetu), ale zanotowała więcej odsłon (161,19 mln) oraz dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (34 minuty i 57 sekund).
Interia.pl przy 7,71 mln użytkowników zanotowała 110,97 mln odsłon oraz 17 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania. Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały treści informacyjno-publicystyczne TVN24.pl - każdy odwiedzający korzystał z nich przez godzinę, 17 minut i 9 sekund.
Gazeta.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotowała 5,14 mln użytkowników, 66,11 mln odsłon oraz 16 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Fakt24.pl przy 4,75 mln użytkowników miał 81,03 mln odsłon oraz 18 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Onet liderem na komputerach
Na komputerach sekcje informacyjne i publicystyczne Onetu zanotowały 4,97 mln użytkowników, 70,81 mln odsłon oraz 27 minut i 21 sekund przeciętnego czasu spędzanego przez internautę. Natomiast analogiczne strony WP.pl miały 4,76 mln użytkowników, 71,64 mln odsłon oraz 31 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.
Przeglądanie informacji i publicystyki na TVN24.pl zajęło przeciętnemu użytkownikowi aż godzinę, 52 minuty i 44 sekundy.

Onet przed WP na mobile
Na smartfonach i tabletach Onet miał kategorii informacji i publicystyki 5,43 mln użytkowników, o 66,1 tys. więcej niż WP.pl. Ten drugi portal zanotował 89,55 mln odsłon oraz 24 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania, a ten pierwszy - 64,76 mln odsłon oraz 16 minut i 53 sekundy średniego czasu.
TVN24.pl we wszystkich statystykach wyprzedził Interię - miał 5,3 mln odwiedzających, 74 mln odsłon oraz 38 minut i 56 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast Interia zanotowała 5 mln użytkowników, 61,47 mln odsłon oraz 12 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

Onet w kategorii informacyjno-publicystycznej zyskał rok do roku 1,46 pkt proc. zasięgu (to 4,9 proc. w górę). Jednocześnie zanotował spadki o 14,24 mln odsłon oraz 5 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,5 i 16,1 proc. w dół).
Znaczące wzrosty liczby użytkowników i odsłon osiągnęły Wp.pl i Interia.pl. Pierwszy portal zyskał 2,53 pkt proc. zasięgu i 7 mln odsłon (9,2 i 4,5 proc. w górę), a drugi - 1,81 pkt proc. zasięgu i 7,81 mln odsłon (6,7 i 7,6 proc. w górę). Na obu zmalał natomiast przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego: na WP.pl o 6,5 proc., a na Interii o 3,5 proc.
Zasięg TVN24.pl w tej kategorii wzrósł o 1,76 pkt proc. (czyli 7,1 proc.), a Gazeta.pl - o 1,78 pkt proc. (10,3 proc.). Jednocześnie oba portale zanotowały spadki liczby odsłon (TVN24.pl o 8,36 mln, a Gazeta.pl o 37,49 mln) i średniego czasu korzystania przez użytkownika (TVN24.pl o 11 minut i 16 sekund, Gazeta.pl o 7 minut i 54 sekundy).
Z kolei Fakt24.pl zyskał 2,19 pkt proc. zasięgu, 18,09 mln odsłon oraz minutę i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 14,2, 28,7 i 9,4 proc. w górę).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl