Reklama Orange Flex o neutralności klimatycznej nie naruszyła kodeksu branżowego
Internetowa reklama, w której Orange Flex promowano jako „pierwszą w Polsce usługę telekomunikacyjną neutralną klimatycznie”, jest rzetelna i dobrze udokumentowana - oceniła Komisji Etyki Reklamy, oddalając skargę na kampanię.

Kampania Orange Flex, której dotyczyła skarga skierowana do Komisji Etyki Reklamy, wyliczała proekologiczne działania związane z tą usługą. - Dzięki działaniom ograniczającym emisje gazów cieplarnianych oraz neutralizującym pozostały ślad węglowy, od czerwca 2021 roku Orange Flex jest pierwszą w Polsce usługą telekomunikacyjną neutralną klimatycznie - podkreślono we wpisie na blogu Orange Flex.
- We Flexie nie ma papierowych umów oraz faktur, a rozliczenia są dostępne wyłącznie w aplikacji. Dodatkowo ważnym aspektem jest promowanie wirtualnych kart eSIM, które nie wymagają zużycia materiałów i nie powodują emisji związanych z dystrybucją - wyliczono.
W skardze złożonej do Komisji Etyki Reklamy uznano przekaz kampanii za typowy greenwashing, podkreślając, że Orange „jest znaczącym emitentem CO2 i truje środowisko napędzając konsumpcję usług i produktów telekomunikacyjnych”.
Zdaniem autora skargi na obecnym rozwoju naszej gospodarki nie można osiągnąć neutralności klimatycznej. - Nawet jeśli ktoś́ twierdzi, że 100% energii pochodzi z odnawialnych źródeł, to narzędzia, które tej energii dostarczają̨ są̨ nadal emisyjne. Przywracanie w Kolumbii lasów i bioróżnorodności nie daje gwarancji, że usługa staje się̨ neutralna klimatycznie - napisał.
- Za pomocą̨ Flex i przekłamań́ w komunikacji tej usługi Orange próbuje reperować́ swój wizerunek. Flex być́ może potrafił zredukować́ emisje i działa na rzecz środowiska i to powinno być́ komunikowane. Gadki o neutralności emisyjnej są̨ zwykłym naciągactwem - skrytykował.
Orange podał fakty dot. ochrony środowiska
W odpowiedzi na skargę Orange Polska przedstawił Komisji Etyki Reklamy wyliczenia, przygotowane m.in. za pomocą tzw. GHG Protocol, dotyczące badania zostawianego śladu węglowego oraz sposób ograniczania tego śladu (zaznaczając, co jest, a co nie jest realistyczne do osiągnięcia). Telekom przedstawił też informacje o pakiecie redukcji i zauważył, że w kampanii jasno przytoczono źródła podawanych danych.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że „przedstawione w przekazie reklamowym dane są udokumentowane, a ogólny i całościowy komunikat firmy dotyczący jej zaangażowania w ramach redukcji szkodliwych emisji nie jest przedstawiany jako równoznaczny z komunikatem stwierdzającym neutralność emisyjną”.
Podkreśliła też, że Orange Polska „dołożył starań celem przedstawienia rzetelnego pod względem merytorycznym komunikatu informującego o podejmowanych przez siebie działaniach proekologicznych”.
Orange Polska zainteresowany akwizycjami w segmencie ITC. W 2022 roku przedstawi plany dotyczące masztówOrange Flex w wersji dla użytkowników indywidualnych pojawił się wiosną 2019 roku, a jesienią ub.r. wprowadzono ofertę dla mikrofirm.
W trzecim kwartale br. Orange Polska osiągnął 791 mln zł zysku EBITDA (po uwzględnieniu kosztów leasingu), o 6,6 proc. więcej niż przed rokiem. Baza kart SIM operatora w trzecim kwartale zwiększyła się o 543 tys. netto do 16,59 mln na koniec września br.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Reklama Orange Flex o neutralności klimatycznej nie naruszyła kodeksu branżowego