Orange i Play z dużą przewagą nad Plusem i T-Mobile, nju mobile przed Plushem i Heyah (serwisy telekomów)
Najpopularniejszym serwisem internetowym sieci i ofert telekomunikacyjnych jest Orange.pl, który ma niewielką przewagę nad Play.pl, a dużą nad Plus.pl i T-Mobile.pl. Wśród marek prepaidowych najbardziej odwiedzaną witrynę ma nju mobile (należący do Orange).
W grudniu ub.r. Orange.pl odwiedziło 5,53 mln użytkowników, czyli 19,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 102,34 mln odsłon, a każdy spędził średnio po 33 minuty i 43 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna ma nieznaczną przewagę zasięgową nad Play.pl, który przy 5,14 mln użytkowników zanotował 66,11 mln odsłon oraz 10 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Dużo niższe wyniki osiągnęły serwisy Plusa i T-Mobile. Pierwsza miała 2,81 mln użytkowników, 28,32 mln odsłon oraz 18 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a T-Mobile.pl.pl - 2,69 mln użytkowników, 35,01 mln odsłon oraz 18 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania.
Wśród witryn marek prepaidowych zdecydowanym liderem jest Njumobile.pl (należąca do Orange), którą odwiedziło 1,29 mln internautów, wykonując 8,78 mln odsłon oraz spędzając przeciętnie po 4 minuty i 46 sekund. Plushbezlimitu.pl (należący do operatora Plusa) zanotował 521,1 tys. użytkowników i 1,18 mln odsłon, a Heyah.pl - 298,5 tys. użytkowników i 875,1 tys. odsłon.
W zestawieniu jest strona jednego telekomu stricte stacjonarnego - Netii, która zanotowała 1,28 mln użytkowników, 4,56 mln odsłon oraz 2 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania.
Na odwiedzalność serwisów marek telekomunikacyjnych w sporym stopniu wpływają ich działania marketingowe, m.in. reklamy w internecie odsyłające na te strony. Przy czym czterej czołowi operatorzy promują się właściwie przez cały rok, a przed Bożym Narodzeniem realizują intensywne kampanie.
W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisów sieci kablowych i platform cyfrowych, które oferują głównie telewizję i internet, a usługi telefoniczne są dla nich mniej istotne.

W skali roku większość witryn zanotowała spadki zasięgu. Orange.pl stracił 1,28 pkt proc. zasięgu i 2,01 mln odsłon (to 6,1 i ,9 proc. w dół), przy czym średni czas korzystania ze strony przez użytkownika wydłużył się aż o 18 minut i 14 sekund (czyli 117,8 proc.).
W przypadku Play zasięg zmalał o 0,27 pkt proc. (czyli 1,4 proc.), liczba odsłon - o 29,26 mln (30,7 proc.), a średni czas spędzony przez odwiedzającego - o 3 minuty i 35 sekund (25,5 proc.). T-Mobile Polska zanotował spadki o 4,45 pkt proc. zasięgu i 15,41 mln odsłon (to 31,7 i 30,6 proc.), a Plus.pl przy spadku zasięgu o 4,48 pkt proc. zasięgu (30,9 proc.) zyskał 474,6 tys. odsłon oraz 12 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,7 i 198,9 proc.).
Njumobile.pl zyskał 2,32 pkt proc. zasięgu i 3,18 mln odsłon (101,3 i 56,8 proc. w górę) przy skróceniu średniego czasu korzystania o 62 sekundy (czyli 17,8 proc.), a Heyah.pl - 0,58 pkt proc. zasięgu, 390,3 tys. odsłon oraz 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 120,8, 80,5 i 189,7 proc. w górę).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .webp)



Dołącz do dyskusji: Orange i Play z dużą przewagą nad Plusem i T-Mobile, nju mobile przed Plushem i Heyah (serwisy telekomów)
to ma być dobre dziennikarstwo?
Dla geeków telekomunikacyjnych wyjaśnienie jest proste.
Orange wśród nas słynie z różnych nieczystych kruczków i sztuczek. Witrynę zbudował tak, aby dokopanie się do najbardziej opłacalnych ofert dla usługobiorcy maksymalnie zakopać pod tymi opłacalnymi dla nich. Dlatego trzeba tam ślęczeć o wiele dłużej niż gdyby to było zrobione prosto i uczciwie. Nie ma bardziej cwańszego operatora niż Francuzi.