PepsiCo zaczyna kampanię o nierówności szans kobiet w rolnictwie
Pod hasłem „Closing the Crop Gap – Kobiety na Roli" ruszyła międzynarodowa kampania PepsiCo oraz organizacji humanitarnej non-profit Care, która zwraca uwagę na problem nierównych szans kobiet w rolnictwie. W kampanii uczestniczy polska rolniczka, Bożena Sierańska.
Celem kampanii „Closing the Crop Gap – Kobiety na Roli" jest budowanie świadomości w zakresie nierówności, z jakimi mierzą się kobiety w rolnictwie i rozpoczęcie dyskusji na temat rozwiązań, które przyczyniają się do poprawy sytuacji finansowej kobiet w rolnictwie i zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności.
Historie rolniczek z pięciu krajów
Na akcję składa się pięć filmów, pokazujących historie kobiet oraz ich wkład w rozwój rolnictwa na świecie, na przykładzie gospodarstw z Polski, Egiptu, Gwatemali, Indii oraz Stanów Zjednoczonych. Historie te można obejrzeć na stronie Closing the Crop Gap, gdzie każdy może oddać głos na najciekawszą opowieść. Głosujący mogą też otrzymać kupon o wartości 25 dolarów na mikropożyczkę udzielaną dowolnemu przedsiębiorcy zarejestrowanemu w systemie kiva.org.
Twórca filmu, który uzyska największą liczbę głosów, będzie miał możliwość stworzenia mini-serialu dokumentalnego przedstawiającego pracę kobiet na roli i ludzi angażujących się w znoszenie nierówności w tym obszarze.
W akcji bierze udział rolniczka z z mazowieckiej wsi Żukówka,Bożena Sierańska. Od 25 lat wspólnie z mężem prowadzi uprawę ziemniaków przemysłowych.
– W PepsiCo dostrzegamy problem nierównego traktowania kobiet w rolnictwie i mamy nadzieję, że nasza akcja będzie początkiem dyskusji o rozwiązaniu go – komentuje Julian Krzyżanowski z PepsiCo Polska. – Przybliżając historię pani Bożeny, zaprzyjaźnionej z nami rolniczki, nie chcemy tylko koncentrować się na ograniczeniach i wyzwaniach stojących przed polską wsią. Przede wszystkim chcemy podnosić świadomość społeczną oraz zachęcać inne kobiety do wyboru takiej ścieżki zawodowej – dodał Krzyżanowski.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: PepsiCo zaczyna kampanię o nierówności szans kobiet w rolnictwie