PepsiCo po miesiącach obietnic zamyka produkcję w Rosji
Koncern PepsiCo potrzebował ponad pół roku, by całkowicie zaprzestać produkcji swoich napojów w Rosji - informuje agencja Reuters.
Amerykański gigant branży napojów PepsiCo całkowicie wstrzymał produkcję w Rosji miesiące po obietnicy zawieszenia sprzedaży i produkcji w odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę - podał we wtorek Reuters.Koncern produkował tam swoje napoje Pepsi, 7UP i Mountain Dew.
Koniec PepsiCo w Rosji
Rzecznik firmy cytowany przez agencję powiedział, że produkcja Pepsi, 7UP i Mountain Dew w Rosji została wstrzymana "zgodnie" z ogłoszonym na początku marca komunikatem o zwieszeniu produkcji, sprzedaży, działań promocyjnych i reklamy w Rosji. Koncern natomiast nie komentuje, czy wstrzymanie produkcji oznacza także koniec sprzedaży produktów PepsiCo w obłożonej sankcjami Rosji.
Dla PepsiCo Rosja była w ubiegłym roku trzecim co do wielkości rynkiem po Stanach Zjednoczonych i Meksyku.
Zobacz: Markety w Ukrainie w ramach bojkotu usuwają produkty Coca-Coli z półek
W Rosji napoje popularnych zachodnich koncernów można kupić dzięki importowi równoległemu m.in. z Kazachstanu. Ich dostępność jest jednak ograniczona (głównie w Moskwie i Sankt Petersburgu), a ceny bardzo wysokie. Producenci mają ponadto problem z ważnymi w branży napojowej komponentami, jak dwutlenek węgla czy aluminium.
Po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę, konkurencyjna wobec PepsiCo Coca-Cola postanowiła opuścić rosyjski rynek. Należąca do koncernu spółka HBC Russia miała tam 10 fabryk produkujących napoje gazowane i soki w takich miastach, jak Moskwa, St. Petersburg, Samara, Jekaterynburg, Nowosybirsk, Krasnojark i Władywostok, region Rostowski.
W czerwcowym oświadczeniu centrala Coca-Coli poinformowała, że kiedy skończą się zapasy firmy, Coca-Cola HBC „nie będzie już produkować ani sprzedawać Coca-Coli ani innych marek Coca-Cola Company w Rosji”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: PepsiCo po miesiącach obietnic zamyka produkcję w Rosji