Player po dużym wzroście przed Netflixem. HBO GO, vod.pl i TVP VOD ze spadkami (TOP10)
W lutym przeglądarkowy Player.pl miał 74 proc. użytkowników więcej niż w styczniu, dzięki czemu awansował na pierwsze miejsce wśród witryn VoD, spychając w dół Netflixa. Kilkunastoprocentowe spadki zanotowały HBOGO.pl, vod.pl i TVP VOD, a aż 49 proc. odwiedzających stracił Canalplus.com - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Przeglądarkową wersję Playera (TVN Grupa Discovery) w lutym br. odwiedziło 6,7 mln internautów, co dało 23,1 proc. zasięgu, natomiast Netflix.com zanotował 6,45 mln użytkowników i 22,26 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
W połowie zeszłego miesiąca w Playerze wprowadzono w pełni subskrypcyjny model dostępu, pojawił się pakiet za 4 zł miesięcznie, w ramach którego przy treściach emitowane są reklamy. W sierpnia ub.r. prezes TVN informował, że Player ma 375 tys. użytkowników. W grudniu w serwisie pojawiły się treści z globalnej platformy Discovery+, a miesięczne ceny płatnych pakietów podwyższono o 5 zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Netflix nie ujawnia, ilu ma płacących użytkowników w Polsce. Globalnie w czwartym kwartale br. zanotował ich wzrost o 8,5 mln do 203,66 mln, całoroczne przychody koncernu poszły w górę z 20,15 do 25 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 do 2,76 mld dolarów.
CDA Premium przed serwisami HBO, TVP i Polsatu
Sekcję Premium serwisu CDA.pl w zeszłym miesiącu odwiedziło 3,59 mln internautów, co dało 12,37 proc. zasięgu. Wydawca platformy w ub.r. zanotował wzrost przychodów o 41 proc. do 60,54 mln zł (94 proc. zapewniła sprzedaż subskrypcji do CDA Premium) oraz zysku netto z 9,22 do 16,34 mln zł. Na koniec roku za CDA Premium płaciło 348,5 tys. subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei dział VoD portalu WP.pl zanotował w lutym 2,84 mln użytkowników i 9,8 proc. zasięgu, a vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) - 1,53 mln odwiedzających i 5,28 proc. zasięgu.
W dalszej części zestawienia przeważają witryny VoD nadawców telewizyjnych. HBOGO.pl miało 2,4 mln użytkowników i 8,27 proc. zasięgu, TVP VOD, działający jako sekcja VoD portalu TVP.pl - 2,38 mln internautów i 8,23 proc. zasięgu, Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) - 1,31 mln użytkowników i 4,51 proc. zasięgu, a działający od maja ub.r. Canalplus.com - 601,3 tys. internautów i 2,07 proc. zasięgu. HBOGO.pl i Canalplus.com działają całkowicie w modelu subskrypcyjnym (w drugim serwisie w grudniu pojawiło się sześć nowych stacji tv, w tym cztery z oferty TVP), natomiast na TVP VOD i Ipli duża część materiałów jest dostępna bezpłatnie.
W badaniu Mediapanel są też podawane dane dla najpopularniejszych aplikacji mobilnych polskich wydawców. W lutym aplikacja Playera miała 1,63 mln użytkowników, Ipla mobile - 1,27 mln, TVP VOD - 418 tys., a Cyfrowy Polsat GO - 285,1 tys.
Prime Video z milionem polskich użytkowników
W czołowej dziesiątce serwisów VoD oprócz Netflixa i HBO GO jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video należąca do Amazona. W zeszłym miesiącu odwiedziło ją 1,02 mln polskich internautów, co dało 3,52 proc. zasięgu.

Skok Playera dzięki „Listom do M. 4”
Wprowadzenie całkowicie odpłatnej oferty nie zaszkodziło Playerowi. Wręcz przeciwnie, w porównaniu ze styczniem liczba jego użytkowników zwiększyła się z 3,85 do 6,7 mln, czyli o 73,8 proc. Na początku lutego na platformie pojawiła się komedia „Listy do M. 4”, która w listopadzie i grudniu ub.r. nie mogła być wyświetlana w kinach, bo te zamknięto wskutek epidemii. Ponadto udostępniano finałowe odcinki pierwszego sezonu serialu „Nieobecni” (zapowiedziano już jego drugą serię).
Dzięki temu serwis awansował na pozycję lidera, wyprzedzając Netflixa, który zanotował spadek o 490,5 tys. użytkowników (czyli 7,1 proc.).
Niewielkie wzrosty osiągnęły dwie inne witryny. W dziale VOD WP.pl liczba internautów zwiększyła się o 111,4 tys. (4,1 proc.), a na Ipla.tv - o 81 tys. (6,6 proc.).
Canalplus.com z największym spadkiem
CDA Premium stracił 283,2 tys. użytkowników (to 7,3 proc. w dół). Kilkunastoprocentowe spadki zanotowały natomiast cztery serwisy: HBOGO.pl - o 458,1 tys. (16 proc.), TVP VOD - o 359 tys. (13,1 proc.), vod.pl - o 352,5 tys. (18,7 proc.), a Primevideo.com - o 133,5 tys. (11,6 proc.).
Procentowo najmocniej zmalała liczba użytkowników Canalplus.com - z 1,18 mln do 601,3 tys., czyli o 49,3 proc.

Nie porównujemy danych w ujęciu rok do roku, ponieważ Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., a wcześniej prowadzono badanie Gemius/PBI oparte na innej metodyce. Wyniki serwisów miesiąc do miesiąca mogły zmaleć z oczywistego powodu: luty miał w br. trzy dni mniej niż styczeń.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Player po dużym wzroście przed Netflixem. HBO GO, vod.pl i TVP VOD ze spadkami (TOP10)