Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever
Po trzech kwartałach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 2,3 proc. względem tego samego okresu ub.r. Najbardziej zwiększyły je Polkomtel, Kino Świat, Volkswagen i Terg. Budżety marketingowe w tym okresie zredukowali z kolei m.in. Orange Polska, Unilever i Lidl.

W okresie od stycznia do września br. marketerzy wydali na reklamy w mediach pozainternetowych blisko 22,6 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, z wydatkami w kwocie 1,54 mld zł. Marketer zwiększył je w skali roku o 8,1 proc.
Drugi pod względem nakładów na reklamę – dystrybutor filmowy Kino Świat – zwiększył je rok do roku o 35,4 proc., z 498,1 do 674,4 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium utrzymała sieć sklepów Lidl Polska – mimo że jej wydatki na reklamę spadły o 3,7 proc., do 461,7 mln zł.
Z czołówki 10 największych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższy wzrost inwestycji w promocję w mediach tradycyjnych miał Polkomtel. Właściciel m.in. sieci komórkowej Plus wydał w tym roku 314,5 mln zł, czyli 44,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Aktualnie Polkomtel wspiera kampanią m.in. PlusBank.
O 39 proc.więcej zarobiły z kolei media na reklamach Natur Produkt Zdrovit. Ta firma przeznaczyła w trzech kwartałach br. na promocję swoich marek 285,1 mln zł.
Volkswagen Group Polska zwiększył w omawianym okresie wydatki reklamowe o 20,2 proc. (do 313,2 mln zł), a firma Terg - o 20,8 proc. (do 278,4 mln zł).
18,3 proc. więcej wydała firma Ferrero Polska – zwiększyła nakłady reklamowe z 287,1 do 339,6 mln zł.
Z grona 10 największych reklamodawców trzech kwartałów br. trzy firmy ograniczyły swoje budżety marketingowe przeznaczone na tradycyjne media.
Poza wspomnianym już Lidlem, były to Unilever Polska i Orange Polska. Pierwsza firma zredukowała je o 16,3 proc., do 316,4 mln zł, a druga – o 20,9 proc. (do 296,6 mln zł).
O Unileverze głośno było w pierwszej połowie października br. za sprawą reklamy marki Dove - marketera oskarżono o rasizm. Marka przeprosiła i wstrzymała kampanię.
Orange Polska prowadzi aktualnie dwa przetargi. W jednym z nich wybiera dom mediowy, w drugim natomiast szuka wspomagającej agencji digital.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 427 937 989 zł | 1 543 815 118 zł | 8,1 |
KINO ŚWIAT | 498 097 064 zł | 674 419 488 zł | 35,4 |
LIDL | 479 514 875 zł | 461 747 549 zł | -3,7 |
FERRERO POLSKA | 287 110 756 zł | 339 647 333 zł | 18,3 |
UNILEVER POLSKA | 377 836 938 zł | 316 431 496 zł | -16,3 |
POLKOMTEL | 218 056 431 zł | 314 497 609 zł | 44,2 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 260 569 736 zł | 313 186 297 zł | 20,2 |
ORANGE POLSKA | 374 962 475 zł | 296 612 876 zł | -20,9 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 205 208 273 zł | 285 146 872 zł | 39 |
TERG | 230 460 176 zł | 278 430 611 zł | 20,8 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever