SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Expert rządzi reklamowo w digitalu i w radiu, a Lidl w telewizji

W marcu w internecie i w radiu najaktywniejsza reklamowo była branża handlowa, zaś w telewizji najmocniej zaznaczyła się kategoria farmaceutyki – wynika z danych gemiusAdReal. 

Cleo i Donatan w spocie Media Expert Cleo i Donatan w spocie Media Expert

W marcu odnotowano 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,3 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,8 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,6 sekundy dla kreacji wideo). Natomiast średnia widoczność kreacji digital w marcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,9 proc..

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „trade” (35,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40,8 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,30 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,7 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD" (9,95 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 11,3 proc. oraz Automotive (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,3 proc.).

Temu przed Allegro
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu została marka Media Expert, która wygenerowała 4 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,6 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,9 mld kontaktów i 79,7 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,2 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,2 proc).

Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych.
 


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display znalazła się również marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 3 proc. udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,4 proc. udziału).
 

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

W tv królują farmaceutyki, ale na czele jest Lidl
W telewizji w omawianym okresie najbardziej aktywna reklamowo była branża „pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 20,8 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (13,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3 proc. oraz 90,9 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (12,6 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,7 proc. i zasięg – 90,7 proc.).


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w marcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland (1,2 mld kontaktów reklamowych i 82,9 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1 mld kontaktów i 80,2 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,6 mld kontaktów reklamowych i 77,3 proc. zasięgu w populacji 7-75.
 


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,4 proc. - a na drugim Kaufland, z udziałem na poziomie 1,7 proc. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,6 proc.
 

Handel wydaje najwięcej w radiu
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w marcu była branża „Trade” (10,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,75 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,7 mld kontaktów reklamowych).
 

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w marcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,9 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 87 proc. zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,9 mld kontaktów, 84,9 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 81,3 proc. zasięgu).
 


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w marcu marka Media Expert (12,1 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,5 proc.) oraz oponeo.pl (2,8 proc.).
 

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w marcu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu. 

Dołącz do dyskusji: Media Expert rządzi reklamowo w digitalu i w radiu, a Lidl w telewizji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Do lijdla
Republika miażdży w kwietniu 2025 TVN24, miażdży też neoTVP2 i TVN.
Republika - numer 3 w zestawieniu wszystkich telewizji - a to nie jest jej ostatnie słowo...
I kto ogląda reklamy Lidla i Media Expert?
Coraz mnie ludzi.
4 0
odpowiedź
User
Do lijdla
Republika miażdży w kwietniu 2025 TVN24, miażdży też neoTVP2 i TVN.
Republika - numer 3 w zestawieniu wszystkich telewizji - a to nie jest jej ostatnie słowo...
I kto ogląda reklamy Lidla i Media Expert?
Coraz mnie ludzi.
4 0
odpowiedź
User
Do lijdla
Republika miażdży w kwietniu 2025 TVN24, miażdży też neoTVP2 i TVN.
Republika - numer 3 w zestawieniu wszystkich telewizji - a to nie jest jej ostatnie słowo...
I kto ogląda reklamy Lidla i Media Expert?
Coraz mnie ludzi.
4 0
odpowiedź