Polscy blogerzy piszą dla czytelników i radości
60 proc. polskich blogerów prowadzi swoje serwisy ze względu na interakcje z czytelnikami. Dla 90 proc. blog jest ważnym, sprawiającym radość elementem codzienności.
W sondażu Streetcom Polska jedna piąta blogerów zadeklarowała, że wpisy na swoich stronach zamieszczają codziennie, a blisko połowa - że przynajmniej raz w tygodniu. Co trzeci bloger prowadzi swój serwis dłużej niż dwa lata. Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90 proc. mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.
Najważniejszą motywacją do prowadzenia bloga są interakcje z jego czytelnikami - wskazuje je jako powód zamieszczana wpisów 60 proc. blogerów. Tyle samo przyznaje, że blog to źródło radości w codziennym życiu. Dla jednej czwartej respondentów blog jest już stałym bardzo ważnym elementem życia.
>>> Blogosferę dopiero czeka świetlana przyszłość (opinie blogerów)
Jak swoje motywacje opisują blogerzy? Oto ich przykładowe wypowiedzi:
„Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga - to wszystko sprawia, że chce się pisać”.
„Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć”.
„Oczywiście, że moi kochani czytelnicy. Ale również jeżeli od producentów otrzymuję różne prezenty do testowania - jestem równie zadowolony”.
„Tak mnie to wciągnęło, że nie wyobrażam sobie dnia bez wpisu i odwiedzin bloga. Jestem bardzo dumna z niego. Cieszą mnie każde odwiedziny i komentarz. Teściowa, która miała mnie zawsze za kiepską gospodynię domową, teraz jest nawet dumna ze mnie i moich osiągnięć...naprawdę”.
Sondaż został przeprowadzony w czerwcu br. przez Streetcom Polska w formie ogólnopolskiego, anonimowego badania metodą CAWI wśród 820 osób piszących blogi.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polscy blogerzy piszą dla czytelników i radości