Polscy internauci 14 proc. dłużej oglądają wideo w sieci, 33 proc. więcej na reklamę wideo
W br. średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w internecie wyniesie 40 minut dziennie, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną o 23 proc. do 27,2 mld dolarów - prognozuje agencja mediowa Zenith.
Średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w sieci jest szacowany przez Zenith na 40 minut dziennie (o 14 proc. więcej niż w ub.r.), podczas gdy przeciętny wynik dla 63 rynków z całego świata objętych 47,4 minuty, o 20 proc. więcej niż przed rokiem.
W naszym kraju internauci na komputerach stacjonarnych oglądają wideo internetowe średnio przez 22 minuty każdego dnia (o 10 proc. więcej niż w ub.r.), a na smartfonach i tabletach - przez 18 minut (po wzroście o 20 proc. w skali roku). Globalnie wynik na urządzeniach stacjonarnych wyniósł 18,6 minut (2 proc. więcej niż rok temu), a na urządzeniach mobilnych - 28,8 minut (aż o 35 proc. więcej niż przed rokiem).
Zenith prognozuje, że w najbliższych latach czas korzystania z wideo internetowego na komputerach będzie malał - w 2018 roku o 1 proc., a w 2019 roku o 2 proc. Za to na smartfonach i tabletach nastąpią wzrosty o, odpowiednio, 25 i 29 proc. W efekcie w 2019 roku już 72 proc. konsumpcji wideo internetowego będzie się odbywało na urządzeniach mobilnych, wobec 61 proc. w ub.r.
Rynek reklamowy w Polsce 2,2 proc. w górę, globalnie - 4,2 proc. Internet zyskuje kosztem prasy i telewizjiWedług Zenith globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną w br. o 23 proc. do 27,2 mld dolarów. Procentowy będzie to niższy wzrost niż w poprzednich latach (w 2014 roku wyniósł 37 proc.). W 2018 roku te nakłady zwiększą się o 21 proc., a w 2019 roku - o 17 proc. do 38,7 mld dolarów. W Polsce w br. wzrosną o 33 proc.
W 2019 roku reklama wideo będzie stanowić już 31 proc. całej wartości reklamy wideo, wobec 21 proc. w 2012 roku i 28 proc. w br.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polscy internauci 14 proc. dłużej oglądają wideo w sieci, 33 proc. więcej na reklamę wideo