Polska Press Grupa uruchamia portal Shownews.pl. „Celem na ten rok jest miejsce w top 10 portali rozrywkowych”
Polska Press Grupa uruchomiła nowy portal o tematyce show-biznesowej. Pod adresem shownews.pl czytelnicy znajdą newsy ze świata polskich i zagranicznych gwiazd, wywiady czy materiały wideo. Projektem kieruje Sławomir Kowalski, były szef działu gwiazdy w „Super Expressie”. W zespole redakcyjnym są też m.in. dziennikarze z USA i Kanady.

Polska Press Grupa we wrześniu ub.r. ruszyła z portalem horyzontalnympod marką i.pl, ale nie miała dotąd własnego serwisu o show-biznesie. Treści o tej tematyce pojawiają się w witrynie Telemagazyn.pl, która prezentuje również program stacji telewizyjnych. Od kilku miesięcy firma pracowała nad osobnym serwisem o celebrytach, o czym informowaliśmy jako pierwsi w marcu br. 24 maja br. ruszył Shownews.pl.
- Wykorzystujemy nasz potencjał, gdyż jako jedyna firma medialna w Polsce dostarczamy naszym czytelnikom informacje ze wszystkich regionów kraju. Nasi dziennikarze będą wszędzie tam, gdzie w świecie show-biznesu będzie działo się coś ważnego. Mamy w swoich szeregach doświadczonego redaktora - Sławomira Kowalskiego, który doskonale zna się na tej branży i wie, jak zarządzać redakcją portalu o tej tematyce. Jestem przekonana, że w niedalekiej przyszłości Shownews.pl będzie pierwszym wyborem dla czytelników, którzy poszukują najnowszych, sprawdzonych informacji na temat gwiazd i celebrytów – mówi Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.
Portal wyróżnia nazwa jednoznacznie kojarząca się z tematyką showbiznesową. Menu podzielone jest na sekcje: „dzieje się” „celebryci”, „rozrywka & lifestyle” i „polecamy”.
Kierujący redakcją Shownews.pl Sławomir Kowalski posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w pracy w mediach. Do niedawna był szefem działu Gwiazdy w „Super Expressie”.
- Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru dla osób poszukujących informacji o aktorach, piosenkarzach, dla czytelników zainteresowanych szeroko pojętym światem show-biznesu. Chcemy pokazać, jak żyją gwiazdy, z jakimi wyzwaniami sobie radzą, gdzie się pojawiają, jak wyglądają. Zależy nam na dotarciu do ciekawych informacji i przekazaniu ich jako pierwsi swoim odbiorcom. Naszym celem na ten rok jest uplasowanie się w top 10 portali rozrywkowych. Planujemy również silnie zaznaczyć swoją obecność na social media – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny serwisu Shownews.pl.
Zespół redakcyjny nowego portalu tworzą dziennikarze z kilkunastoletnim doświadczeniem w mediach o tematyce lifestylowej. Będą z nim współpracować także redaktorzy tworzący materiały z regionów oraz dziennikarze z zagranicy.
Obecnie każdy portal horyzontalny ma co najmniej jeden serwis o show-biznesie. W Onecie to Plejada, w Gazeta.pl - Plotek, a w Interii - Pomponik. Więcej takich witryn ma Wirtualna Polska, do której należą Pudelek, Gwiazdy.wp.pl, sekcja showbiznesowa o2.pl i Jastrzabpost (wydawcę tego ostatniego WP przejęła w listopadzie ub.r.). Na rynku działają też niezależne serwisy jak np. Przeambitni.pl.
Z danych Mediapanel wynika, że liderem wśród serwisów o gwiazdach w marcu br. był Plotek z 8,25 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazł się Pomponik z 7,11 mln odwiedzających.
W ub.r. Polska Press przy wzroście przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł miała 23 mln zł straty netto, o 7,8 mln zł mniej niż przed rokiem. Prawie połowę przychodów Polska Press wypracowała z usług reklamowych: w prasie, internecie i poprzez eventy. W ub.r. wpływy w tym obszarze sięgnęły 160,37 mln zł, rosnąc rok do roku o 6,5 proc.
Zwiększyły się też przychody z usług poligraficznych - o 8,3 proc., z 56,89 do 61,61 mln zł. Natomiast sprzedaż tytułów prasowych przyniosła firmie 90,32 mln zł, o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Polska Press Grupa uruchamia portal Shownews.pl. „Celem na ten rok jest miejsce w top 10 portali rozrywkowych”