Pracownicy dentsu po pandemii będą pracować hybrydowo
Po ponad roku pracy zdalnej sieć dentsu, do której należą m.in. takie agencje, jak Carat, iProspect, dentsu X ogłosiła, że nie wróci do poprzedniego modelu pracy biurowej. Po zakończeniu pandemii w dentsu będzie obowiązywał model 60/40, w którym 40 proc. będzie pracy zdalnej.

Dentsu przeszło na pracę zdalną w ciągu dwóch dni - 12/13 marca 2020 roku i od tego czasu większość pracowników pracuje z domów. Biuro, siłownia czy punkt opieki nad dziećmi są dostępne dla chętnych pracowników w Warszawie, lecz z ograniczeniem do 10 proc. pojemności biura i w zgodzie z obostrzeniami krajowymi.
- Od lat promujemy transformację cyfrową marek ale i sposobu działania firm. Pandemia pokazała, że nie zmarnowaliśmy tego czasu. Widzimy, że potrzebna jest dalsza cyfryzacja, platformy ułatwiające współpracę, skalowanie i standaryzację działania firm. Sami intensywnie się zmieniamy- uprościliśmy struktury zarządzania w regionie, wprowadziliśmy międzynarodowy zespół który stanowi Zarząd regionu, powstały centra kompetencyjne eliminujące konieczność posiadania każdej kompetencji na każdym rynku, uwolniliśmy potencjał pracy "borderless" tworząc społeczności międzynarodowe wokół klientów i ekspertów dentsu - mówi Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska&CEE
W ostatniej ankiecie pracownicy dentsu ocenili rok pracy zdalnej na poziomie 4,3 (w skali 1-5). 75 proc. stwierdziło, że w ten sposób pracuje się lepiej, zauważają wzrost zaangażowania i mają więcej przestrzeni na rozwój własny.

“Future of Work”, czyli nowy model pracy
Mimo, że trudno określić, kiedy skończy się pandemia to aktualny model pracy zdalnej w dentsu będzie kontynuowany co najmniej do końca maja. Po zakończeniu pandemii Grupa (nie tylko w Polsce, ale też cała sieć) stopniowo będzie dążyła do modelu 60/40.
Prace nad jego wprowadzeniem dentsu planuje uruchomić późną wiosną i wykorzystać czas do wakacji na indywidualne uzgodnienia z zespołami, dostosowanie biura i przygotowanie pracowników. Zmianom ulegną też szkolenia dla nowych pracowników, a menedżerowie otrzymają dedykowane rozwiązania szkoleniowe.
- Jestem głęboko przekonana, że nowy model jest dobrym rozwiązaniem łączącym oczekiwania pracowników z oczekiwaniami menedżerów. Najbliższe miesiące do maja chcemy wykorzystać na przygotowanie się i wdrożenie tego modelu w taki sposób by po pandemii czerpać z jego atutów w pracy zdalnej i pracy w biurze - mówi Agata Kaczmarska, HR director w dentsu Polska i CEE
W skład dentsu Polska wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film. Grupa dentsu działa w 110 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 45 000 ekspertów. W Polsce działa w obecnym kształcie od 2005 roku i zatrudnia około 700 osób obsługujących ponad 200 klientów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Pracownicy dentsu po pandemii będą pracować hybrydowo
@hybrydowo - wedle ankiety - bardzo zadowoleni. A w biurze mamy świetną kawę. Wpadnij kiedyś. Cukier też jest.