Kampania Tyskiego z Dowborami pod lupą prokuratury. Jest decyzja ws. śledztwa
Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. udziału Joanny Koroniewskiej i Macieja Dowbora w kampanii społecznej piwa Tyskie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zawiadomienie w tej sprawie złożył aktywista Jan Śpiewak.
Miesiąc temu Jan Śpiewak zwrócił uwagę na nową kampanię piwa Tyskie (Kompania Piwowarska). Marka rozpoczęła wtedy kampanię „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących”, w ramach której wspiera Federację Polskich Banków Żywności. Ambasadorami akcji zostali Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.
Jak informował na Instagramie Śpiewak, jego fundacja Bezpieczna Polska złożyła zawiadomienie do prokuratury w sprawie udziału Koroniewskiej i Dowbora w reklamie Tyskiego, którą określił mianem "świątecznej kampanii piwa przebranej za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących". Celebryci oprócz spotu swoim wizerunkiem reklamują promocję na piwo marki w jednej z sieci sklepów.
Prokuratura tłumaczy decyzję
Jak dowiedział się teraz portal Wirtualnemedia.pl, po zawiadomieniu Śpiewaka prokuratura nie zdecydowała się wszcząć śledztwa. - Przedmiotowe zawiadomienie wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa - Śródmieście, która wydała w tej sprawie decyzję o odmowie wszczęcia dochodzenia. Podstawą do wydania takiej decyzji było ustalenie, ze zachowanie osób wymienionych w zawiadomieniu nie wypełnia znamion czynu zabronionego - informuje nas prokurator Szymon Banna, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
Czytaj także: Świąteczne kampanie już od początku listopada, bo w reklamie tłoczno. "To wywołuje irytację"
I dodaje: „Kwestia reklamy alkoholu została kompleksowo uregulowana w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Ustawa ta wprowadza bezwzględny zakaz reklamy alkoholi innych niż piwo. Z kolei reklama piwa, co od zasady, jest możliwa o ile spełnia warunki określone w przepisach. Analiza zawiadomienia i materiałów zgromadzonych w toku postępowania sprawdzającego wykazała, że kwestionowana reklama nie naruszała warunków określonych przepisami ustawy.”
Czytaj także: Krzysztof Stanowski przejmie sponsorów Kanału Sportowego? “To nie będzie łatwe”
- Nasza marka łączy ludzi - teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Dzielenie się z innymi to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie - mówiła o akcji Ewa Rychlik, brand manager Tyskie.
Jan Śpiewak walczy z reklamami alkoholu
To kolejna interwencja Jana Śpiewaka wobec reklamy piwa Tyskie. Pod koniec kwietnia br. aktywista interweniował w prokuraturze w sprawie promowania tej marki piwa na Kanale Sportowym. Prokuratura nie dopatrzyła się wtedy także znamion czynu zabronionego.
Czytaj także: Tyskie na świątecznym stole. Federacja Polskich Banków Żywności: w obecnej sytuacji zdecydowaliśmy się przyjąć wsparcie
Jan Śpiewak walczy od lat w przestrzeni publicznej z reklamami alkoholu. Na jego celowniku z tego powodu znaleźli się już m.in. Kuba Wojewódzki z Januszem Palikotem, aktorka Magdalena Cielecka (której prokuratura postawiła zarzuty za reklamę wódki na Facebooku) czy sieć Biedronka.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kampania Tyskiego z Dowborami pod lupą prokuratury. Jest decyzja ws. śledztwa
Jaki target, taka reklama.