Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2019 r. zanotowała niewielki spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 62,7 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 62,8 proc. w kwietniu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,83 proc. do 15,89 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,86 proc. do 5,07 proc.
Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet (spadek z 3,5 proc. do 3,38 proc.) i UC Browser (wzrost z 3,11 proc. do 3,16 proc.).
W Polsce Chrome zanotował wzrost i cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w maju br. 78,34 proc. udziału w naszym rynku, wobec 77,71 proc. w kwietniu.
Daleko w tyle za Chrome pozostają w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 6,86 proc. do 6,66 proc.), Samsung Internet wzrost z 5,2 proc. do 5,25 proc.), Opera (spadek z 3,86 proc. do 3,73 proc.) oraz Safari (spadek z 2,46 proc. do 2,21 proc.).

Newsletter








Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle