Publicis Groupe odrabia, przychody wzrosły o 13 proc.
Publicis Groupe, do której należą takie agencje jak Leo Burnett, Publicis, Starcom, Zenith opublikowała wyniki za pierwsze półrocze br. Koncern w pełni odrobił spadek przychodów z pierwszej połowy ubiegłego roku.
Wzrost organiczny Publicis Groupe w drugim kwartale 2021 roku wyniósł 17,1 proc., z nawiązką kompensując 13 proc. spadek, który firma odnotowała w tym samym okresie rok temu. Przychody netto w II kwartale wyniosły 2,539 mld euro, co oznacza wzrost o prawie 11 proc..
Przychody netto w pierwszej połowie br. wyniosły 5,493 mld euro, co oznacza wzrost o 4 proc., przy 9,7 proc. organicznym wzroście przychodów.
Prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe, Arthur Sadoun, przypisał dobre wyniki modelowi operacyjnemu firmy i poprawiającej się gospodarce. - Nie tylko w pełni odzyskaliśmy przychody utracone w 2020 roku, ale wszystkie nasze KPI w pierwszej połowie przekroczyły poziomy z 2019 roku - powiedział.
Wzrost w USA napędza wyniki na całym świecie
W zależności od regionu, wyniki w pierwszej połowie były w dużej mierze napędzane przez Stany Zjednoczone i Azję, gdzie wzrost organiczny w obu przypadkach wyniósł 7 proc. w porównaniu z 2019 roku.
W drugim kwartale bieżącego roku działalność w USA wzrosła o 15,2 proc. rok do roku, przy czym agencje Epsilon, PMX i Sapient odnotowały wzrost przychodów przekraczający 25 proc. Azja wzrosła w tym okresie o 13,6 proc., a Europa - o 23 proc.
Do czynników wzrostu w USA należał silny popyt na cyfrowe usługi medialne, własne zarządzanie danymi oraz produkty i usługi skierowane bezpośrednio do konsumenta.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Chociaż Sadoun powiedział, że jest przekonany, że firma ma odpowiedni zestaw aktywów, aby rosnąć szybciej niż cały rynek, odmówił przedstawienia konkretnych prognoz po 2021 roku. - Wirus utrudnia przewidywanie – powiedział.
Dotyczy to sytuacji, gdy pracownicy firmy będą regularnie wracać do biura na całym świecie. Powiedział, że decyzje i terminy dotyczące modeli powrotu do biura będą podejmowane lokalnie. - Chcemy być ostrożni i dać sobie czas, aby zobaczyć, jak sprawy się rozwijają - przekazał.
Dodał, że najważniejsze w tych decyzjach jest bezpieczeństwo pracowników. Powołał się na Indie, których części są nadal zamknięte. Publicis Groupe zatrudnia w Indiach około 18 tys. pracowników.
- Przez pozostałą część roku nasza zdolność do uchwycenia nieproporcjonalnej części inwestycji naszych klientów w dane i technologię oznacza, że jesteśmy w stanie ulepszyć nasze wytyczne na 2021 r. Spodziewamy się teraz całkowitego powrotu do poziomów sprzed pandemii, rok przed naszymi początkowymi oczekiwaniami, przy całorocznym wzroście organicznym na poziomie 7 proc. i pełnym ożywieniu w drugiej połowie oraz marży operacyjnej na poziomie 17 proc., pod warunkiem, że nie nastąpi istotne pogorszenie globalnej sytuacji sanitarnej - poinformował szef Publicis Groupe.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe odrabia, przychody wzrosły o 13 proc.