Publicis Groupe ze wzrostem w II kwartale, podwyższa prognozy
Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego należą takie agencje, jak Publicis, Leo Burnett, Starcom czy Zenith zamknął II kwartał br. wzrostem na poziomie 7,1 proc. rok do roku, z przychodami zbliżonymi do wyników I kwartału.
Publicis Groupe miała na koniec II kwartału br. 3,23 mld euro przychodów netto, co oznacza wzrost o 5,4 proc.. Z kolei wpływy sprzedażowe na koniec pierwszej połowy br. wyniosły 6,3 mld euro i były wyższe rok do roku o 7,.6 proc.
Najlepiej - pod kątem wyników - wypada Publicis Media z „dwucyfrowym” wzrostem procentowym w II kwartale. Jednostka danych Epsilon wzrosła o 6,8 proc., a dział konsultingowy Publicis Sapient o 5,5%. Część kreatywna w spółce miała "niski jednoprocentowy" wzrost.
Przychody holdingu w Ameryce Północnej, czyli najważniejszym rynku dla spółki wzrosły o 4,9 proc., w Europie - o 15,2%, a w regionie Azji i Pacyfiku - o 2,6 proc.
Grupa wznowiła także część działalności na Ukrainie w II kwartale, ponad rok po rozpoczęciu wojny.
Wyższe niż zakładano wcześniej prognozy
W związku z takim poziomem przychodów, Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe podniósł całoroczne prognozy Publicis Groupe pomimo „utrzymującej się niepewności makroekonomicznej”, takiej jak wyższe stopy procentowe.
Oczekuje, że roczne przychody wzrosną o 5 proc., w porównaniu z poprzednimi prognozami szacowanymi między 3,5 proc. a 5 proc., zaś marża operacyjna ma wynieść 18 proc.
Wzrost o 7,1% w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. następuje po 10,1 proc. rocznym wzroście w 2022 r. i 10 proc.w 2021 r.
- Pierwsza połowa roku była dobra dla Publicis. W drugim kwartale nadal osiągamy lepsze wyniki niż rynek pod względem wzrostu organicznego dzięki wyjątkowemu miksowi przychodów i nowym osiągnięciom biznesowym na poziomie +7,1 proc., wyprzedzając oczekiwania po dwucyfrowym wzroście w 2022 roku. Osiągnęliśmy najlepsze w branży wskaźniki KPI finansowe w I półroczu dzięki naszej organizacji platformy, z marżą operacyjną na poziomie 17,3 proc. - skomentował Arthur Sadoun.
Dodał, że wczesne inwestycje Publicis Groupe w sztuczną inteligencję, w tym stworzenie własnej wewnętrznej platformy Marcel w 2017 r., zamiast tylko zawierania sojuszy z partnerami zewnętrznymi, dały firmie przewagę.
- Dzięki naszym inwestycjom w Epsilon, wspieraniu kreacji i mediów poprzez personalizację na dużą skalę, Sapient i Marcel, mamy wyjątkową pozycję, aby przewodzić przyszłości naszej branży. Nieuchronnie rynek będzie kształtowany przez dane, technologię i sztuczną inteligencję, które już są w centrum naszego modelu biznesowego, zarówno w sposobie pracy dla naszych klientów, jak i w sposobie, w jaki działamy – powiedział Sadoun.
Dochód operacyjny spółki wzrósł o 10,8 proc., do 834 mln euro przy przychodach netto w wysokości 6,32 mld euro w I połowie roku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe ze wzrostem w II kwartale, podwyższa prognozy