Ranking domów mediowych w Polsce: na czele MediaCom Warszawa i Starcom, liderem wzrostu Mets (TOP 27)
MediaCom Warszawa i Starcom to dwa największe domy mediowe pod względem przychodów - wynika z rankingu firmy audytorskiej Stars. Najwyższy wzrost przychodu - w relacji rok do roku (93 proc.) osiągnął Mets. O 57,4 proc. spadł przychód Media On - najwięcej spośród notowanych w rankingu firm.
MediaCom Warszawa osiągnął w 2016 roku przychód na poziomie 887,2 mln złotych, o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej - tym samym firma utrzymała pozycję lidera na rynku domów mediowych. Drugie miejsce zajął Starcom z 767,4 mln przychodu, o 24,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Podium zamyka awansujący z miejsca czwartego Zenithoptimedia Group, z przychodem 477 mln złotych - o 15 proc. więcej niż w roku 2015.
Liderem dynamiki wzrostu rok do roku jest dom mediowy Mets (18. miejsce w zestawieniu). Jego przychód wzrósł o 92,9 proc. w relacji rdr i w 2016 wyniósł 115,8 mln zł. Z kolei o 41 proc. wzrósł przychód Vizeum Polska (pozycja 12. w zestawieniu) i w 2016 roku wyniósł 211 mln zł. Wysoki wzrost odnotowała także Arena Media Communications (19. miejsce w rankingu) - o 39,3 proc. do poziomu 87,2 mln złotych przychodu w 2016 roku.
Najwięcej w skali roku straciły Media On (o 57,4 proc., przychód 11,5 mln zł, pozycja 25. w rankingu), Easymedia (o 46,2 proc., przychód 12,1 mln zł, miejsce 23. w rankingu) oraz PHD (o 35 proc., przychód 11,9 mln zł, miejsce 24.).
Na 27 ujętych w rankingu domów mediowych 18 zanotowało przychód powyżej 100 mln złotych rocznie. Łącznie wszystkie firmy z rankingu wygenerowały ponad 6,216 mld zł przychodu. Kwoty przychodu nie wskazano jedynie w przypadku The & Partnership Limited.
Do 100 mln zł przychodu wykazały U2 Media, Media On, PHD, EasyMedia, Media+ Warsaw, K2 Media, Media Group oraz Arena Media Communications.
Między 101 a 199 mln zł przychodu miały Mets, Maxus, Mullenlowe Mediahub, Phd Media Direction, Universal Mccann. W przedziale 200-299 mln zł mieszczą się przychody domów Value Media, Vizeum, Carat Polska, Media Direction, Initiative Media Warszawa. Pozostałe domy mediowe z zestawienia w 2016 roku miały przychód powyżej 300 mln zł – Havas Media, SMG Poland, OMD, Mindshare Polska, MEC, Zenithoptimedia Group, Starcom i MediaCom Warszawa (kolejność rosnąca).

W rankingu domów mediowych Stars uwzględniono te firmy, które zajmują się planowaniem i zakupem we wszystkich kanałach mediów. Dane przygotowano w oparciu o przychody KRS spółek za rok 2016.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ranking domów mediowych w Polsce: na czele MediaCom Warszawa i Starcom, liderem wzrostu Mets (TOP 27)
Tacy to właśnie audytorzy na tym rynku funkcjonują. Pracują tylko z największymi, bo tak jest łatwiej, ale z rzetelnością ma to niewiele wspólnego.
Tak, wiem - "...umieszczamy informacje tylko o tych podmiotach, które zgłosiły się do audytu...", tylko zastanawia mnie czemu te małe podmioty nie chcą takim audytorom podawać takich danych, bo jakiś powód musi być...
Pełna zgoda. Z tym, ze niektórych spolek brakuje... Np. Maxus GroupM to dwie spolki, a w zestawieniu wyglada na jedna. RECMA jest chyba wciaz bardziej wiarygodnia.