RB, właściciel Vanisha i Durexu zmienia nazwę na Reckitt
Firma RB (dawniej Reckitt Benckiser), do której należą takie marki, jak Finish, Vanish, Durex czy Nurofen zmienia nazwę na Reckitt. Kompleksowy rebranding, w tym nową identyfikację wizualną, stworzyła agencja brandingowa Havas Conran Design Group.
Firma podaje, że przebudowa tożsamości korporacyjnej jest kluczowym kamieniem milowym w trwającej drodze organizacji do transformacji w kierunku zrównoważonego wzrostu. Podkreśla, że nowa tożsamość i ikonografia marki są bardziej rozpoznawalne i oparte na celu firmy: ochronie, leczeniu i pielęgnowaniu w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata.
Miguel Veiga-Pestana, starszy wiceprezes ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju, powiedział: - Marka jest widocznym symbolem naszego korporacyjnego celu i zmian, jakie zaszły w całej firmie podczas naszej podróży do transformacji. Nazwa odzwierciedla obecne, powszechne użycie Reckitt i jest jaśniejsza, prostsza i łatwiejsza do zapamiętania, zachowując jednocześnie pozytywne skojarzenia z dziedzictwem firmy.
Komentując nową tożsamość, Jo Osborn, wiceprezes ds. komunikacji wewnętrznej i marki korporacyjnej, mówi: - Od Dettol do Lysol, od Nurofen do Durex i od Finish do Vanish, każdego dnia sprzedajemy ludziom ponad 20 milionów naszych zaufanych produktów. Nasza nowa tożsamość Reckitt pozwoli nam lepiej przekazywać światu nasze cele korporacyjne i robić to w sposób, który jest potężny, spójny i wpływowy .
Kompleksowy rebranding, obejmujący nową identyfikację wizualną, został stworzony i nadzorowany przez agencję brandingową Havas Conran Design Group. Proces ten obejmuje, takie elementy jak:
- Nowa nazwa i logo - litera R w sercu symbolu oznacza jedność, siłę i nieustępliwą pogoń, zainspirowaną celem Reckitta, jakim jest ochrona, leczenie i pielęgnowanie. Wskazuje na rolę Reckitta w świecie jako partnera i katalizatora pozytywnej transformacji. Symbol przypominający muszlę ma dawać poczucie ochrony i nawiązuje do świata przyrody.
- Rozwinięta paleta kolorów - charakterystyczny i rozpoznawalny „Energy Pink” jest głównym kolorem marki Reckitt, oznaczającym jej wieczną energię - podczas gdy kolory drugorzędne odzwierciedlają portfolio produktów i połączenie z czystszym i zdrowszym światem.
- Typografia na zamówienie - nowy, robiony na zamówienie krój pisma „Energy” jest charakterystyczny, przystępny i unikalny dla marki Reckitt.
- Fotografia - nowe zasady i kategorie fotografii ilustrują, jak wszystko, co robi Reckitt, jest połączone i ma wpływ na świat. Autentyczne, dostępne i aktywne obrazy pokażą, jak zmiana zaczyna się od jednostki, namacalny wpływ, jaki Reckitt ma na życie ludzi, siłę jego partnerstw i zrozumienie zmieniającego się świata.
Wdrożenie nowej marki nastąpi w ciągu trzech lat.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: RB, właściciel Vanisha i Durexu zmienia nazwę na Reckitt