Reklamy przed filmami zbyt długie. Widz dostanie odszkodowanie
Sąd w mieście Bangalur, na południu Indii, nakazał wypłatę odszkodowania w wysokości 55 tys. rupii (ok. 2,5 tys. złotych) mężczyźnie, który skarżył się na zbyt długie ciągi reklam wyświetlanych przed seansem. Sieć kin zapowiedziała apelację - przekazał w środę indyjski portal branżowy Afaqs.

"Dziś czas jest uważany za pieniądz, a czas każdego człowieka jest bardzo cenny" - orzekł sąd rozpatrujący pozew, zasądzając od największej indyjskiej sieci multipleksów PVR Inox odszkodowanie w wysokości 50 tys. rupii za zmarnowanie czasu powoda, a 5 tys. - za cierpienia psychiczne.
Skarżący się na sieć kin Abhishek MR zarzucił multipleksowi, że z powodu trwającego 25 minut ciągu reklam wyszedł po seansie później niż planował. Z tego powodu "nie mógł uczestniczyć w innych spotkaniach zaplanowanych na ten dzień i poniósł straty, których nie można wyrazić w kategoriach pieniężnych". Powód argumentował również, że multipleksy zmuszają widzów by wbrew swojej woli oglądali reklamy i stawiają zyski z reklam ponad przychody ze sprzedaży biletów - poinformował brytyjski dziennik "Guardian".
Sąd: reklamy w kinach marnują czas widzów
"Od 25 do 30 minut to sporo czasu (zmarnowanego) na bezczynnie siedzenie w sali i oglądanie zbędnych reklam. Ludzie z zapełnionym kalendarzem nie mają czasu do stracenia" - stwierdził w orzeczeniu sąd.
Kino broniło się, twierdząc, że prawo zobowiązuje je do publikacji informacji użyteczności publicznej. Jednak okazało się, że większość reklam wyświetlanych przed filmem miała charakter komercyjny.
W Indiach kino jest skutecznym środkiem marketingowym, a jego udział w budżetach reklamowych rośnie. Reklamy są wyświetlane nie tylko przed seansami, ale i podczas 15-minutowej przerwy w środku filmu.
Dołącz do dyskusji: Reklamy przed filmami zbyt długie. Widz dostanie odszkodowanie