Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)
Marka kosmetyczna Rimmel (należy do Coty) rozpoczęła kampanię pod hasłem #Iwillnotbedeleted. Wykorzystany w niej spot bazuje na emocjach, by walczyć z przemocą w sieci dotyczącą wyglądu i urody.
Bohaterami spotu reklamowego są młodzi ludzie, którzy autentycznie doświadczyli przemocy w sieci i hejtu związanych z ich wyglądem czy urodą. Obok nich pojawiają się też ambasadorki marki, jak np. Rita Ora, Cara Delevingne, blogerka Tess Daly, brytyjski model Eden i amerykańsko-kuwejcka blogerka, modelka i projektantka mody Ascia Al Faraj .
Podstawą kampanii są badania przeprowadzone przez Rimmel wśród 11 tys. kobiet w wieku 16-25 lat z całego świata. Ich wyniki pokazują, że jedna na cztery kobiety doświadczyła cyberprzemocy, a 57 proc. tych kobiet cierpi z tego powodu w samotności. Badanie ujawniło również, że prawie połowa (46 proc.) kobiet, które doświadczyły cyberprzemocy zmaga się teraz m.in. z zaburzeniami odżywiania.
Jak podają przedstawiciele firmy, badania ujawniły rosnący globalny problem. Hejt w sieci związany z wyglądem spowodował, że 32 proc. kobiet usunęło swoje profile z mediów społecznościowych, a 22 proc. badanych po takiej fali nienawiści usuwało zdjęcia z sieci. Według badań, 115 milionów obrazów jest usuwanych każdego roku w wyniku cyberprzemocy.
Marka Rimmel nawiązała ponadto współpracę z organizacją non-profit działającą na rzecz zwalczania cyberprzemocy, The Cybersmile Foundation. Ma to pomóc osobom w każdym wieku wyrazić siebie w mediach społecznościowych bez obawy przed negatywnymi komentarzami lub zemstą.
Rimmel i Cybersmile wspólnie pracują nad stworzeniem wirtualnego asystenta AI, The Cybersmile Assistant, który będzie pomagał ofiarom cyberprzemocy. Ma zostać wprowadzony w kilku wersjach językowych w przyszłym roku.
- Wierzymy, że dzięki udostępnieniu tego filmu i realizacji tej kampanii zwiększymy globalną świadomość tego problemu. Nasze partnerstwo z The Cybersmile Foundation jest integralną częścią naszych prób znalezienia rozwiązań niektórych z tych globalnych problemów - powiedziała Sara Wolverson, wiceprezes ds. globanego marketingu marki Rimmel w Coty.
Kampania Rimmel jest częścią szerszej strategii firmy Coty zakładającej zwalczanie uprzedzeń i dyskryminacji.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)