Rynek sprzedaży bezpośredniej kolejny rok w górę, Polska w Top 5 w UE
Sprzedaż detaliczna sektora sprzedaży bezpośredniej w całej Europie w 2014 roku wygenerowała 24,5 mld euro i 18,7 mld euro w Unii Europejskiej i była o 3,4 proc. wyższa niż w 2013 roku. Tendencja wzrostowa sektora utrzymuje się już piąty rok z rzędu. W Polsce sektor odnotował nieco wyższy wzrost (o 4 proc.), a nasz kraj jest jednym z pięciu największych rynków w UE - wynika z danych zebranych we współpracy Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia i Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA).
Sektor sprzedaży bezpośredniej zarówno na świecie, jak i w Europie oraz w Polsce rozwija się i sukcesywnie rośnie. W 2014 roku 76 proc. produktów sprzedawanych przez europejskie firmy sektora zostało wyprodukowanych w Europie.
Na całym kontynencie europejskim jest 13 mln 950 tys. sprzedawców bezpośrednich, a w samej UE - 5 mln.
Polska ze sprzedażą detaliczną na poziomie 890 mln euro uplasowała się na piątej pozycji wśród największych rynków EU. W Europie prym w sektorze wiodą Niemcy z wynikiem 6,6 mld euro.

W Europie wzrost sprzedaży detalicznej o 3,4 proc. rozłożył się na dziesięć kategorii produktowych. Na rynku europejskim, podobnie jak w Polsce, niezmiennie prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (36 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: wellness (23 proc.), AGD (10 proc.), artykuły domowego użytku (9 proc.), odzież i akcesoria (8 proc.), chemia gospodarcza (6 proc.), żywność i napoje (3 proc.), książki i zabawki (2 proc.), narzędzia (2 proc.) oraz inne (1 proc.).
Globalna wartość sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła 182,8 mld USD, co stanowi wzrost o 6,5 proc. w stosunku do 2013 roku. Wzrost odnotowały wszystkie regiony i trzy czwarte rynków krajowych. Pięć największych rynków to: Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Brazylia. Na całym świecie z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje już prawie 100 milionów osób i jest to wzrost o 3,4 proc. wobec danych za 2013 rok. Ekspansja sprzedaży bezpośredniej jest szczególnie silna na wschodzących rynkach.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Rynek sprzedaży bezpośredniej kolejny rok w górę, Polska w Top 5 w UE