Sony i Emirates wycofują się ze sponsorowania FIFA
Sony nie przedłuży wygasającego z końcem br. kontraktu sponsorskiego z FIFA. To drugi sponsor, po liniach lotniczych Emirates, który rezygnuje właśnie ze współpracy z tą federacją piłkarską.
Sony było dotychczas jednym z sześciu oficjalnych partnerów FIFA, którzy sponsorowali przede wszystkim piłkarskie mistrzostwa świata, a także inne turnieje (drużyn kobiecych i młodzieżowych) organizowane prze tę federację. Pozostałymi sponsorami byli Coca-Cola, Visa, Kia-Hyundai, Adidas i Emirates.
Ta ostatnia firma kilka dni temu poinformowała, że rezygnuje z dalszej współpracy z FIFA. Miało to być skutkiem podejrzeń o korupcję, jakie pojawiły się w związku z wybraniem przez Komitet Wykonawczy FIFA Rosji i Kataru na gospodarzy kolejnych mundiali (odpowiednio w 2018 i 2022 roku).
Jak podała agencja Reuters, przedstawiciele Sony tłumaczą, że nie przedłużają umowy sponsorskiej z FIFA, bo z początkiem 2015 roku muszą zredukować koszty (w poprzednim roku finansowym koncern zanotował 1,25 mld dolarów straty netto przy 75,4 mld dolarów wpływów - zobacz szczegóły). Inwestycje Sony w sponsoring FIFA, który trwał od ośmiu lat, szacowane jest na ok. 900 mln zł.
Z kolei „Der Spiegel” podał, że prowadzone są już rozmowy z firmami, chętnymi do zajęcia miejsca Sony i Emirates wśród sponsorów FIFA. Miałyby to być linie lotniczne Qatar Airways i Samsung.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Sony i Emirates wycofują się ze sponsorowania FIFA