Szef WPP przeprasza za wypowiedzi dyskryminujące starszych pracowników
CEO Holdingu reklamowego WPP Mark Read przeprosił na Twitterze za publiczne wypowiedzi, w których twierdził że zatrudnianie w reklamie osób po 30. roku życia nie służy firmom.
Uwagi na temat starszych pracowników Mark Read miał wygłaszać podczas rozmów z inwestorami. Zapytany przez jednego z analityków, czy w WPP zespoły posiadają odpowiednie kompetencje cyfrowe, odparł: "Na szczęście rocznikowo nie sięgamy lat 80., jeśli spojrzeć na naszych ludzi - średni wiek zatrudnionych w WPP wynosi poniżej 30 lat". Mówił, że starszym pracownikom brakuje umiejętności związanych z branżą digital.
Wypowiedź szefa WPP natychmiast spotkała się z szeroką krytyką środowiska reklamowego za oceanem. Lorna Branton, head of media and campaigns w NHS Digital, napisała "Co za dyskryminacyjne i uprzedzające stwierdzenie. Założę się, że nie uważa, że jest mniej wartościowy, bo nie ma 20 lat i haruje od lat 80-tych".
George Tannenbaum, który do lutego był dyrektorem wykonawczym ds. kreacji i szefem działu copywriterów w Ogilvy New York, skomentował: "Nie oczekuję, że klienci powierzą swoje marki warte miliardy dolarów spółce holdingowej, której dyrektor generalny dyskryminuje
Po krytycznych wypowiedziach wielu osób z branży marketingowej, Mark Read tłumaczył, że został źle zrozumiany i szanuje wszystkie pracujące w WPP osoby, bez względu na wiek.
- Mamy szczęście, że w WPP są tysiące ludzi, którzy mają kilkunastoletnie doświadczenie i wiedzę. Dla naszej działalności i pracy z klientami są oni niezwykle cenni, jest mi przykro, że moja wypowiedź sugerowała coś innego - skomentował na Twitterze Mark Read.
I was recently asked if our teams have the right balance of skills between TV and digital. I believe they do but was wrong to use age to try to make a point. People over 40 can do great digital marketing just as people under 30 can make great TV ads. 1/2 https://t.co/HLGJiIlpFi
— Mark Read (@readmark) August 30, 2020
W pierwszej połowie br. koncern WPP zanotował spadki przychodów we wszystkich głównych obszarach swojej działalności.
Wpływy (pomniejszone o koszty tymczasowe) segmentu globalnych agencji zintegrowanych zmalały o 10,3 proc. do 3,46 mld funtów, przy czym w ujęciu like-for-like (czyli bez uwzględnienia kupna i sprzedaży różnych spółek i zmian kursów walut) spadek wyniósł 9,5 proc. Natomiast zysk operacyjny poszedł w dół o 44,8 proc. do 256 mln funtów.
Przychody WPP od 200 największych klientów w pierwszym kwartale br. wzrosły o 1,4 proc., a w drugim kwartale zmalały o 8,4 proc. Koncern w sprawozdaniu swoich klientów podzielił na trzy grupy: mocno dotkniętych epidemią (stanowią 22 proc. biznesu WPP), średnio dotkniętych (22 proc.) i najbardziej odpornych (56 proc.).
Mark Read kieruje WPP od 2018 roku. Zastąpił Martina Sorrella, który odszedł z koncernu w następstwie oskarżeń m.in. o niewłaściwe wykorzystywanie aktywów spółek, narażając je na straty.
Mark Read pracował w WPP najpierw w latach 1989-1995. W tym czasie pracował w Booz-Allen & Hamilton w działach marketingu. Wrócił do holdingu w 2002 roku. W latach 2006-2015 zasiadał w zarządzie. Uruchamiał agencję Wunderman, pracował też w Ogilvy&Mather oraz Hill+Knowlton w Londynie.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Szef WPP przeprasza za wypowiedzi dyskryminujące starszych pracowników