Temu i Shein mocniej reklamują się w Europie. Przez cła w USA
Platformy Temu i Shein w kwietniu znacząco zwiększyły wydatki na reklamę w Europie. To zmiana podejścia obu firm do rynku amerykańskiego, na którym ich rozwój nie będzie już tak dynamiczny po wprowadzeniu przez Donalda Trumpa wysokich ceł na towary sprowadzane z Chin.

Wzrost wydatków obu platform w Europie wskazuje w swojej analizie firma Sensor Tower. Wynika z niej, że wydatki na reklamy cyfrowe Shein i Temu wzrosły najbardziej we Francji i Wielkiej Brytanii w porównaniu z innymi krajami europejskimi. We Francji i Wielkiej Brytanii Shein w kwietniu wydał o 35 proc. więcej, a temu zwiększyło nakłady reklamowe odpowiednio o 40 proc. i 20 proc. Obie firmy więcej wydały też we Włoszech, Niemczech i Hiszpanii.
Cła ograniczą rozwój w USA
Shein i Temu obawiają się, że ich rozwój w USA zostanie mocno ograniczony na skutek ceł wprowadzonych przez Donalda Trumpa na towary sprowadzane z Chin. Dotychczas przesyłki o wartości poniżej 800 dolarów były zwolnione z cła. To właśnie to zwolnienie celne było kluczowym czynnikiem bardzo szybkiego wzrostu obu firm na rynku amerykańskim. Teraz podnoszą ceny swoich towarów, ponieważ polityka handlowa Donalda Trumpa mocno ogranicza tani import.
Shein i Temu zyskały w USA sławę dzięki sprzedaży taniej odzieży i akcesoriów, często oferując niższe ceny niż konkurencja, w tym Gap, Old Navy, Inditex Zara, H&M.
Cytowana przez Reuters Kimber Maderazzo, profesor marketingu w Pepperdine Graziadio Business School, powiedziała, że Shein i Temu „prawdopodobnie nie będą w stanie pozyskać tylu klientów, ile pozyskali dotychczas” w Stanach Zjednoczonych. Powiedziała, że obie firmy skupiają się teraz na zatrzymaniu amerykańskich klientów, których już mają, co jest przeciwieństwem ich nowych międzynarodowych strategii reklamy cyfrowej.
Więcej pobrań aplikacji w Europie
Jak podaje Sensor Tower, reklamy w Wielkiej Brytanii pomagają Shein i Temu notować więcej pobrań aplikacji, przy czym liczba pobrań Shein wzrosła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem, a Temu wzrosła ponad dwukrotnie. Pomimo wzrostu liczby reklam i pobrań aplikacji, dzienna liczba aktywnych użytkowników aplikacji wzrosła tylko nieznacznie w tym okresie. Dzienna liczba aktywnych użytkowników Shein w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5 proc., a Temu o 10 proc.
W porównaniu z rokiem ubiegłym Temu zwiększyło wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii o 20 proc., a we Francji o 115 proc.
Z kolei średnie dzienne wydatki reklamowe Temu w USA na Facebooku, Instagramie, TikToku, Snap, X i YouTube spadły łącznie o średnio 31 proc. w ciągu dwóch tygodni od 31 marca do 13 kwietnia w porównaniu z poprzednimi 30 dniami. Natomiast średnie dzienne wydatki reklamowe Shein w USA na Facebooku, Instagramie, TikToku, YouTube i Pintereście spadły łącznie o średnio 19 proc. w tym samym okresie.
Dołącz do dyskusji: Temu i Shein mocniej reklamują się w Europie. Przez cła w USA
We're getting fastek... hardek... scootek!