SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu i Shein mocniej reklamują się w Europie. Przez cła w USA

Platformy Temu i Shein w kwietniu znacząco zwiększyły wydatki na reklamę w Europie. To zmiana podejścia obu firm do rynku amerykańskiego, na którym ich rozwój nie będzie już tak dynamiczny po wprowadzeniu przez Donalda Trumpa wysokich ceł na towary sprowadzane z Chin. 

Shein jest gigantem fast fashion, fot. Shutterstock/Markus Mainka Shein jest gigantem fast fashion, fot. Shutterstock/Markus Mainka

Wzrost wydatków obu platform w Europie wskazuje w swojej analizie firma Sensor Tower. Wynika z niej, że wydatki na reklamy cyfrowe Shein i Temu wzrosły najbardziej we Francji i Wielkiej Brytanii w porównaniu z innymi krajami europejskimi. We Francji i Wielkiej Brytanii Shein w kwietniu wydał o 35 proc. więcej, a temu zwiększyło nakłady reklamowe odpowiednio o 40 proc. i 20 proc. Obie firmy więcej wydały też we Włoszech, Niemczech i Hiszpanii. 

Cła ograniczą rozwój w USA

Shein i Temu obawiają się, że ich rozwój w USA zostanie mocno ograniczony na skutek ceł wprowadzonych przez Donalda Trumpa na towary sprowadzane z Chin. Dotychczas przesyłki o wartości poniżej 800 dolarów były zwolnione z cła. To właśnie to zwolnienie celne było kluczowym czynnikiem bardzo szybkiego wzrostu obu firm na rynku amerykańskim. Teraz podnoszą ceny swoich towarów, ponieważ polityka handlowa Donalda Trumpa mocno ogranicza tani import. 

Shein i Temu zyskały w USA sławę dzięki sprzedaży taniej odzieży i akcesoriów, często oferując niższe ceny niż konkurencja, w tym Gap, Old Navy, Inditex Zara, H&M. 

Cytowana przez Reuters Kimber Maderazzo, profesor marketingu w Pepperdine Graziadio Business School, powiedziała, że ​​Shein i Temu „prawdopodobnie nie będą w stanie pozyskać tylu klientów, ile pozyskali dotychczas” w Stanach Zjednoczonych. Powiedziała, że ​​obie firmy skupiają się teraz na zatrzymaniu amerykańskich klientów, których już mają, co jest przeciwieństwem ich nowych międzynarodowych strategii reklamy cyfrowej.

Więcej pobrań aplikacji w Europie

Jak podaje Sensor Tower, reklamy w Wielkiej Brytanii pomagają Shein i Temu notować więcej pobrań aplikacji, przy czym liczba pobrań Shein wzrosła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem, a Temu wzrosła ponad dwukrotnie. Pomimo wzrostu liczby reklam i pobrań aplikacji, dzienna liczba aktywnych użytkowników aplikacji wzrosła tylko nieznacznie w tym okresie. Dzienna liczba aktywnych użytkowników Shein w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5 proc., a Temu o 10 proc.

W porównaniu z rokiem ubiegłym Temu zwiększyło wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii o 20 proc., a we Francji o 115 proc.

Z kolei średnie dzienne wydatki reklamowe Temu w USA na Facebooku, Instagramie, TikToku, Snap, X i YouTube spadły łącznie o średnio 31 proc. w ciągu dwóch tygodni od 31 marca do 13 kwietnia w porównaniu z poprzednimi 30 dniami. Natomiast średnie dzienne wydatki reklamowe Shein w USA na Facebooku, Instagramie, TikToku, YouTube i Pintereście spadły łącznie o średnio 19 proc. w tym samym okresie. 

Dołącz do dyskusji: Temu i Shein mocniej reklamują się w Europie. Przez cła w USA

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
mocniek? Co za ludzie. Żeby nie potrafić nawet tytułu napisać bez błędu.
7 0
odpowiedź
User
Mocniek
mocniek? Co za ludzie. Żeby nie potrafić nawet tytułu napisać bez błędu.


We're getting fastek... hardek... scootek!
5 0
odpowiedź
User
UE
UE powinno dawno przyjrzeć się Temu i Shein. Podróbki, niespełnianie norm, niska jakość.
0 1
odpowiedź