Tryb ciemny w aplikacji Facebooka na iOS wreszcie staje się rzeczywistością
Po wielomiesięcznych testach Facebook udostępnia tryb ciemny w swojej mobilnej aplikacji na urządzenia z systemem iOS.
Pierwsze nieoficjalne informacje o prowadzonych przez Facebooka pracach nad wersją aplikacji oferującej tryb ciemny pojawiły się jeszcze w sierpniu 2019 r. Dopiero w czerwcu tego roku "dark mode" mogli włączyć nieliczni użytkownicy, a teraz opcja jest nareszcie udostępniana szerszemu gronu posiadaczy urządzeń Apple.
Facebook najdłużej zwleka z wprowadzeniem trybu ciemnego właśnie do mobilnych aplikacji społecznościowego portalu. Dużo wcześniej opcja ta pojawiła się w jego webowej wersji, a także w Instagramie, Messengerze i WhatsAppie.
Aby sprawdzić możliwość włączenia trybu ciemnego w Facebooku na iOS, przede wszystkim należy mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji z App Store. Po jej otwarciu i przejściu do ustawień (zakładka w prawym dolnym rogu), należy rozwinąć sekcję "Ustawienia i prywatność", w której pośród dostępnych opcji powinien pojawić się "Tryb ciemny".
Do wyboru są tutaj trzy tryby: włączony, wyłączony i systemowy, w ramach którego wygląd aplikacji będzie dostosowywany w oparciu o ustawienia systemowe urządzenia.
Facebook is publicly testing Dark Mode! ??
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 30, 2020
You asked it, I chatted with Facebook’s @alexvoica about it and here’s a video made in collaboration with Facebook! pic.twitter.com/TGjdTXDxoP
Na razie nie wiadomo kiedy tryb ciemny zawita do Facebooka w wersji na urządzenia z systemem Android.
Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług. Firma zanotowała w ujęciu rocznym ponad 20-proc. wzrosty całkowitego przychodu (do 21,47 mld dolarów), przychodu z reklam (do 21,22 mld dolarów) i zysku netto (do 7,85 mld dolarów). O 12 proc. rok do roku wzrosła zarówno miesięczna liczba aktywnych użytkowników (do 2,74 mld), jak i liczba osób codziennie odwiedzających portal (do 1,82 mld). Z całej rodziny produktów Facebooka - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Tryb ciemny w aplikacji Facebooka na iOS wreszcie staje się rzeczywistością