Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)
Unilever jako marketer, Coca-Cola - jako marka, holding reklamowy WPP , sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i Jung v Matt z Hamburga zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach - wynika z najnowszego raportu Effie Index.

Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego 9. edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.
Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz szósty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern Nestlé awansował z trzeciego miejsca detronizując PepsiCo. Z kolei trzecie miejsce na podium należy teraz do koncernu Coca-Cola, który awansował z miejsca 4.

Najefektywniejszą marką została Coca-Cola, która awansowała o dwa miejsca, wyprzedzając m.in. ubiegłorocznego lidera Pepsi. Drugie miejsce w tym rankingu, tak jak rok temu, zajmuje McDonald's, a trzecie - marka Vodafone, która awansowała z zajmowanego przed rokiem miejsca czwartego.

Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już ósmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).

Wśród najskuteczniejszych sieci reklamowych w tegorocznym rankingu prym wiedzie McCann Worldgroup, która utrzymała ubiegłoroczną pozycję lidera. Swoje ubiegłoroczne pozycje zachowały też: wicelider rankingu czyli BBDO Worldwide i trzecia na podium sieć Ogilvy.

Agencja Sancho BBDO kolejny już rok zachowała tytuł najbardziej efektywnej agencji. Drugie miejsce utrzymała FP7 / DXB z Dubaju, a tuż za nią uplasowała się McCann Worldwide z Indii.

Całkowicie zmieniła się czołówka najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych. Liderem tego zestawienia w tym roku jest agencja Jung v Matt z Hamburga, tuż za nią uplasowała się agencja Interaction z San Jose. Trzecie miejsce na podium należy do agencji Special Group z Auckland.

Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest L'Oreal, a najbardziej efektywną marką IKEA. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową – McCann Worldgroup.
Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazł się moskiewski oddział BBDO, zaś za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano niemiecką agencję Jung v Matt z Hamburga.
W Effie Index 2018 znalazło się kilkanaście polskich firm i marek, jednak poza ścisłymi czołówkami.
Do zestawienia najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych trafiły agencje: Loyalty Point (miejsce 32), 2012, Brainbox, Grupa Me&My Friends, Labcon, Value Media (43), Opus B (59), Just (78), Performance Media (78), Agencja Warszawa, Brain, Gong i Heads Advertising (87).
W rankingu najskuteczniejszych agencji w Europie znalazły się polskie oddziały: Wavemaker Polska (7), Ogilvy Warszawa (41), Saatchi&Saatchi IS (41), McCann Worldgroup (51), Starcom (58), Grey (83), Publicis (83) i DDB (97).
Do najefektywniejszych polskich marek należą: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (27) i Winiary (64). Wśród marketerów znalazły się takie firmy, jak Maspex (36), Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (45) i Grupa Żywiec (83).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)