Urząd Miasta Krakowa: nad strategią promocji miasta pracują eksperci, a freelancerzy tylko w konsultacjach społecznych
Strategii komunikacji Krakowa nie piszą freelancerzy. To nieprawdziwe stwierdzenie, z którym nie można się całkowicie zgodzić, a wysnute przez osoby, które nie brały udziału w pracach zespołów konsultacyjnych - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.
W miniony piątek informowaliśmy, że władze Krakowa rozpoczęły prace na nową strategią promocji miasta na kolejne lata. Zaprosiły do tego ok. 100 specjalistów z różnych dziedzin, którzy w konsultacjach wezmą udział bezpłatnie, a przygotowany przez nich dokument ma być gotowy w połowie 2016 roku (więcej na ten temat).
Szczegóły tych prac zdradził serwisowi Wirtualnemedia.pl Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Jak poinformował, to kierowana przez niego jednostka odpowiada za przygotowanie dokumentu „Strategia komunikacji marketingowej Miasta na lata 2016-2022”. Ma ona być głównym dokumentem planistycznym z zakresu promocji i marketingu terytorialnego, który będzie definiować podstawowe priorytety polityki promocyjnej Krakowa oraz cele do realizacji w poszczególnych latach. W założeniach ma to być kluczowy dokument o charakterze strategicznym, na podstawie którego Kraków będzie realizować swoją politykę marketingową.
Zostały już przeprowadzone szerokie badania wewnętrzne i zewnętrzne, w tym wizerunkowe, związane z marką Kraków (w skali lokalnej, krajowej i międzynarodowej), na podstawie których będą opracowywane założenia. Kolejnym krokiem było powołanie zespołów konsultacyjnych w dwunastu wyodrębnionych dziedzinach: turystyka, kultura i dziedzictwo, sport, gospodarka komunalna, usługi administracyjno-społeczne, edukacja, transport, bezpieczeństwo, ochrona zdrowia, ochrona środowiska, nauka, biznes / przedsiębiorczość. Udział w pracach zespołów konsultacyjnych jest dobrowolny i został skierowany do różnych środowisk branżowych.
- Do współtworzenia dokumentu strategicznego poświęconego tak szerokiemu zagadnieniu, jakim jest komunikacja marketingowa miasta, zaprosiliśmy osoby reprezentujące środowiska związane z dwunastoma wyodrębnionymi dziedzinami, osoby kreatywne, o szerokim zakresie kompetencji, które wyrażą chęć i zgodę do współpracy w powyższych obszarach. Zaproszonych gości poprosiliśmy o to, aby wyrazili swoje opinie na temat tego, jak postrzegają miasto i jego rozwój w dziedzinach, którymi się na co dzień zajmują. I jakie ich zdaniem elementy, winny być mocniej wspierane - wyjaśnia Rafał Perłowski. Dodaje, że to pierwsza faza prac przy strategii komunikacji marketingowej, którą miasto chce konsultować z mieszkańcami już na etapie jej tworzenia.
Jak zapewnia Perłowski, pierwsze spotkanie branżowe było poświęcone nie jak podała „Gazeta Wyborcza” kulturze, ale turystyce. - Kultura jest jedna z dwunastu dziedzin i mimo iż jest to część działań, która budzi wiele emocji nie jest jedyną istotną dziedziną w funkcjonującym organizmie miasta - mówi Perłowski. Opracowanie strategii komunikacji marketingowej będzie podrzędne wobec całej strategii rozwoju Krakowa, wskazującej najważniejsze cele.
- Należy także zaznaczyć, wbrew informacjom prezentowanym na łamach „Gazety Wyborczej”, że miasto nie zamierza rezygnować i nie rezygnuje z rozwoju turystyki, która stanowi ważne źródło przychodów nie tylko dla mieszkańców zatrudnionych w przemyśle turystycznym i firm działających w tej branży w Krakowie, ale stanowi również ważny zastrzyk z różnego rodzaju opłat i danin do kasy miejskiej. Podnoszenie tezy, jakoby miasto było znudzone turystami, świadczy o braku wiedzy na temat branży turystycznej i przychodów z tego tytułu - prostuje Rafał Perłowski doniesienia „GW”.
Podaje, że wykonane w latach poprzednich badania przemysłu spotkań (wpływu kongresów i konferencji na gospodarkę miasta) pokazują, że branża związana wyłącznie z turystyką biznesową to ok 89 mln zł, które wpływają w postaci różnych opłat do miasta, od podmiotów związanych z turystyką biznesową bezpośrednio i pośrednio. - Reasumując, dokument ma być opracowany w konsultacji z mieszkańcami. Arogancją byłoby przedstawienie dokumentu gotowego, który nie byłby konsultowany wcześniej na każdym etapie prac. A włączanie mieszkańców i kreowanie postaw partycypacyjnych jest coraz częściej stosowane na wielu płaszczyznach rozwoju miasta - podkreśla Perłowski.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Urząd Miasta Krakowa: nad strategią promocji miasta pracują eksperci, a freelancerzy tylko w konsultacjach społecznych
Środki z budżetu to są na nasze pieniądze.