"Nadajemy do myślenia". Rusza kampania wizerunkowa Radia Kraków
"Nadajemy do myślenia" to hasło nowej kampanii wizerunkowej Radia Kraków, która ruszyła w przestrzeni miejskiej i mediach społecznościowych w połowie czerwca. Celem akcji jest budowanie rozpoznawalności marki krakowskiej rozgłośni i odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji.
Radio Kraków, zgodnie z koncepcją akcji, będzie przedstawiać stację jako nadawcę nie tylko dla szerokiego grona odbiorców, ale i dla wymagającego słuchacza. To stacja pobudzająca do myślenia, dostarczająca inteligentnej rozrywki, a jednocześnie lekka i przyjemna w odbiorze – czytamy w komunikacie prasowym rozgłośni.
Pierwsza odsłona kampanii, prowadzona w Krakowie, wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie. Obejmuje nośniki typu citylight oraz tzw. okrąglaki, a towarzyszą jej publikacje w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy, w których wygrać będzie można gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami. To na nich właśnie opiera się główny pomysł kampanii. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest nowy liner Radia Kraków: „Nadajemy do myślenia”.
Czytaj także: Nowa kampania „RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!”
– „Ukryte” w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu – mówi Marcin Pulit, redaktor naczelny Radia Kraków. – W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być: medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię.
Długofalowym celem kampanii, jak czytamy w dalszej części komunikatu, jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki „Radio Kraków”, ale przede wszystkim odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji. Krakowska rozgłośnia przywołuje opublikowany w ub. roku raport Europejskiej Unii Nadawców (EBU), z którego wynika, że w krajach, w których zaufanie do mediów publicznych jako źródła informacji jest wysokie, tam demokracje funkcjonują lepiej, polaryzacja jest mniejsza, a odporność obywateli na dezinformację większa.
– Radio Kraków jako medium publiczne staje więc przed szczególnym wyzwaniem – dodaje Marci Pulit. – Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności. Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem – czytamy w komunikacie prasowym.
Kreację kampanii przygotowało specjalizujące się w brandingu TOFU Studio. Za zakup mediów do nowej kampanii wizerunkowej krakowskiej rozgłośni odpowiada Pion Marketingu Radia Kraków. Drugi etap akcji promocyjnej planowany na przełom września i października. Ma obejmować swoim zasięgiem poza Krakowem, także największe miasta Małopolski, obejmując również nowe formaty zewnętrzne.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: "Nadajemy do myślenia". Rusza kampania wizerunkowa Radia Kraków