VMLY&R globalną agencją kreatywną Intela
Firma technologiczna Intel zakończyła trwający od pół roku przetarg na globalną obsługę reklamową. Wybrała w nim do współpracy agencję VMLY&R (WPP). Globalną obsługą mediową zajmuje się tym sieć Dentsu Aegis Network.
Intel poinformował, że także inne agencje z „portfolio WPP” zostaną wykorzystane, aby wspierać globalną kreatywność i pozycjonowanie marek oraz produktów i marketing partnerów Intela. W tej chwili nie jest jasne, które agencje WPP będą wspierać VMLY&R w obsłudze nowego klienta.
Karen Walker, dyrektor ds. marketingu firmy Intel mówi, że WPP zostało wybrane, ponieważ spółka holdingowa „wykazuje głęboką pasję” w zakresie pozycjonowania marki, pokazując, w jaki sposób technologia „wzbogaca życie ludzi”
Intel zaznacza, że będzie nadal współpracować z innymi partnerami agencyjnymi, ale wiodącą rolę pełnić będzie zintegrowany zespół WPP.
Globalna obsługa mediowa pozostaje bez zmian - zajmuje się tym sieć Dentsu Aegis Network. Na początku tego roku Intel zatrudnił niezależną agencję Pereira O'Dell do prac projektowych.
Intel wciąż będzie też współpracować z wybraną w 2014 roku agencją Mcgarrybowen, która odpowiada za globalne działania marki w mediach społecznościowych.
Intel wydaje 68 mln dolarów na całym świecie na media. - Intel to marka będąca synonimem innowacji na całym świecie i cieszymy się, że zespołowi WPP powierzono kolejny etap jego twórczej transformacji - powiedział dyrektor generalny WPP, Mark Read.
Przetarg na globalną obsługę reklamową Intela jest następstwem decyzji firmy o zamknięciu działalności wewnętrznej agencji Inside w listopadzie 2018 roku. W rezultacie firma zwolniła 60 z 90 pracowników wewnętrznych i powiedziała, że zamiast tego skupi się bardziej na marketingu B2B. Teresa Herd, globalna dyrektor kreatywna Intela, która nadzorowała agencję Inside, opuściła firmę na początku 2019 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: VMLY&R globalną agencją kreatywną Intela