W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę
W ub.r. penetracja internetu w Polsce wyniosła 55,4 proc. W skali roku mocno na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook i YouTube.
Z podsumowania ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w ub.r. zasięg internetu w Polsce zwiększył się w o 2 punkty proc. w porównaniu z 2010 roku, osiągając poziom 55,4 proc. W przeliczeniu na populację daje to 16,69 mln użytkowników sieci.

W ub.r. już co drugi polski internauta miał staż w sieci wynoszący ponad 5 lat. Tylko niecałe 5 proc. użytkowników nie korzystało z internetu w domu.
| Zwyczaje | ||
| 2011 | 2010 | |
| Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
| od 1 miesiąca | 0,1% | 0,2% |
| od 2-3 miesięcy | 0,2% | 0,4% |
| od 4-6 miesięcy | 0,5% | 0,9% |
| od 7-12 miesięcy | 2,3% | 3,8% |
| powyżej 1 roku do 2 lat | 5,6% | 8,9% |
| powyżej 2 lat do 3 lat | 7,9% | 9,8% |
| powyżej 3 lat do 5 lat | 25,3% | 26,3% |
| powyżej 5 lat | 50,9% | 44,1% |
| trudno powiedzieć | 7,3% | 5,6% |
| Jak często korzysta z internetu? | ||
| codziennie lub prawie codziennie | 70,8% | 72,0% |
| kilka razy w tygodniu | 20,1% | 19,1% |
| raz na tydzień | 5,3% | 5,0% |
| kilka razy w miesiącu | 2,7% | 2,7% |
| raz na miesiąc | 0,7% | 0,7% |
| rzadziej niż raz na miesiąc | 0,5% | 0,5% |
| trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| Gdzie korzysta z internetu? | ||
| w domu | 95,2% | 93,8% |
| w pracy | 23,5% | 21,2% |
| w szkole / na uczelni | 6,5% | 6,3% |
| u znajomych | 3,9% | 4,4% |
| w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 0,4% | 0,6% |
| w innym miejscu | 0,7% | 0,6% |
W grupach wiekowych 40-59 lat oraz 60 lat i więcej liczba internautów zwiększyła się w skali roku o punkt procentowy.
| Profil internautów | ||
| 2011 | 2010 | |
| Płeć | ||
| mężczyźni | 50% | 50% |
| kobiety | 50% | 50% |
| Kategoria wieku | ||
| 15-24 lata | 28% | 30% |
| 25-39 lat | 39% | 39% |
| 40-59 lat | 28% | 27% |
| 60 lub więcej | 5% | 4% |
| Poziom wykształcenia | ||
| podstawowe | 15% | 17% |
| zasadnicze | 16% | 16% |
| średnie | 41% | 41% |
| wyższe | 28% | 26% |
Facebooka rozpoznaje już spontanicznie niewiele mniej polskich internautów niż NK.pl, przy czym ten pierwszy serwis mocno zyskał pod tym względem w ciągu roku, a ten drugi - wyraźnie stracił. Jednak NK.pl regularnie odwiedza nadal więcej użytkowników niż Facebooka. Zarówno pod względem rozpoznalności, jak i odwiedzalności spore wzrosty zanotował YouTube.
| Ranking | ||
| 2011 | 2010 | |
| Znajomość spontaniczna | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 59,4% | 61,5% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 53,6% | 54,3% |
| ONET (www.onet.pl) | 42,2% | 47,5% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 37,6% | 39,6% |
| NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL | 25,1% | 35,9% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 23,3% | 9,1% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 20,4% | 21,6% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 18,2% | - |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 13,1% | - |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,4% | 11,6% |
| Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 89,0% | 89,5% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 66,5% | 68,3% |
| ONET (www.onet.pl) | 55,5% | 57,6% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 54,9% | - |
| NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL | 47,0% | 54,6% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,7% | 46,2% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 37,3% | 18,3% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 33,4% | 34,5% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 33,2% | 35,9% |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 30,4% | - |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 27 006 osób, a w tym od stycznia do grudnia 2010 roku - 25 402 osoby. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę