W „The Washington Post” robot pisze newsy z olimpiady w Rio de Janeiro
Dziennik „The Washington Post” zaczął wykorzystywać specjalne oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji (AI) automatycznie piszące newsy z olimpiady w Rio de Janeiro. - Chodzi o to, aby pomóc dziennikarzom, a nie ich zastąpić - zapewnia kierownictwo gazety.
Krótkie notki dotyczące najważniejszych wydarzeń związanych z trwającymi w stolicy Brazylii igrzyskami olimpijskimi są tworzone i publikowane automatycznie przez specjalny program od soboty rano. Newsy pojawiają się zarówno w internetowym serwisie „The Washington Post”, jak i w społecznościowych kanałach dziennika, np. na Twitterze.
Virginia Thrasher #USA wins shooting gold in women's 10m air rifle, beating Li Du #CHN.
— Post Olympics (@wpolympicsbot) 6 sierpnia 2016
Pisanie przez robota sportowych komunikatów jest możliwe dzięki oprogramowaniu o nazwie Heliograf stworzonemu przez zespół inżynierów dziennika.
Jeremy Gilbert, szef projektu zaznacza w komunikacie, że Heliograf korzysta z mechanizmów sztucznej inteligencji (AI) po to, by odpowiednio wyselekcjonować najważniejsze informacje i sporządzić na ich podstawie właściwą notkę.
- Robot nie został stworzony po to, by zastąpić dziennikarzy, ale by im pomóc - wyjaśnia Gilbert. - Dzięki temu, że drobnymi newsami zajmuje się maszyna nasi autorzy i reporterzy mają więcej czasu na tworzenie ważniejszych i obszerniejszych materiałów, dzięki temu oferta „The Washington Post” kierowana do czytelników staje się coraz bardziej wartościowa.
Wydawca dziennika zapowiada, że na olimpiadzie w Rio wykorzystanie Heliografu się nie skończy. Program będzie pomagał przy tworzeniu treści także w trakcie obsługi wyborów prezydenckich w USA w listopadzie br.
Według firmy analitycznej Gartner w 2018 r. 20 proc. artykułów w redakcjach będą przygotowywały roboty. Jednak w wywiadzie dla serwisu Wirtualnemedia.pl Reg Chua, jeden z redaktorów naczelnych Reutersa podkreślał, że dziennikarze i roboty nie są dla siebie wrogami, a wydawcy będą potrzebować w przyszłości i jednych, i drugich.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: W „The Washington Post” robot pisze newsy z olimpiady w Rio de Janeiro
...
Oczywiście, nie dający odpowiedzi;)