W USA więcej na reklamę digitalową niż telewizyjną
W 2016 r. w USA po raz pierwszy więcej pieniędzy zostanie wydanych na reklamy w przestrzeni cyfrowej niż w telewizji - prognozuje firma eMarketer.

Nakłady na cyfrową reklamę w USA mają w br. sięgnąć 72,09 miliarda dolarów, w porównaniu do 71,29 miliarda dolarów na reklamę telewizyjną.
To oznacza, że za 36,8 proc. amerykańskiego rynku reklamowego będzie odpowiadać reklama cyfrowa, podczas gdy udział telewizji wyniesie 36,4 proc.

Do sukcesu digitalowej reklamy w największej mierze przyczyniają się urządzenia mobilne. W tym roku nakłady na mobilną reklamę mają za oceanem sięgnąć 45,95 miliarda dolarów, a w 2019 r. segment ten ma odpowiadać za ponad 1/3 wartości całego tamtejszego rynku reklamy.
Według eMarketera, największy udział w nakładach na cyfrową reklamę w USA będzie w 2016 r. miała reklama typu display, na którą wydanych ma zostać 34,56 miliarda dolarów, czyli nieco więcej niż na reklamę w wyszukiwarkach (33,28 mld USD).
Reklama typu display obejmuje kategorie wideo, sponsoringu, rich media oraz "banery i inne", a szczególnie szybki wzrost ma zostać odnotowany w przypadku reklam wideo. Ich udział w ogólnych wydatkach na cyfrową reklamę ma w tym roku sięgnąć 14,3 proc., a w przyszłym roku zwiększyć się do 15,1 proc.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W USA więcej na reklamę digitalową niż telewizyjną