Według Agory polska reklama zmaleje w tym roku o 5-8 proc.
Wartość rynku reklamowego w Polsce zmniejszy się w br. o 5-8 proc. - prognozuje Agora. Najbardziej spadną wydatki w prasie, a niewielkie wzrosty nastąpią tylko w internecie i kinach.
Zdaniem Agory spadek inwestycji reklamowych w dziennikach wyniesie w br. 22-25 proc., a w magazynach - 13-16 proc. Wartość reklamy telewizyjnej może zmaleć o 7-10 proc., reklamy radiowej - o 4-7 proc., a reklamy zewnętrznej - o 3-6 proc.
„Internet i kino mogą być jedynymi mediami, w których reklamodawcy zwiększą swoje wydatki: w internecie (z uwzględnieniem wyszukiwarek) o około 2-5 proc., a w kinie o 0-3 proc.” - podaje Agora w komunikacie.
Podobnie rozwój sytuacji na polskim rynku reklamy w bieżącym roku prognozuje dom mediowy Starlink, według którego wartość wydatków zmaleje o tyle samo, co w 2012 roku, czyli ok. 5 proc. (więcej na ten temat).
Pytani miesiąc temu przez Wirtualnemedia.pl przedstawiciele kilku innych domów mediowych prognozowali, że rynek reklamowy skurczy się w br. o 5-10 proc. (przeczytaj więcej).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Według Agory polska reklama zmaleje w tym roku o 5-8 proc.